Ååååååh vad hon e bra!

Herre in skapare vad det är kul att rida ibland!
Kenny var så förbaskat fin idag att jag vet inte vad <3

Red med det vanliga tvådelade gummibettet, och hon var till och med fin i övergångarna idag!
Helt galet, kunde göra riktigt svåra grejer som att samla traven tills hon nästan travar på stället, samla galoppen så pass att vi utan större problem kunde göra bakdelsvändningar och hon verkligen satte sig ordentligt på baken :)

Jag tror den övningen jag kom på under uppvärmningen var en stor del av anledningen till att hon blev så fin!
Ibland brukar jag nämligen sätta ihop övningar som vi brukar göra, för att helt enkelt göra det lite svårare för oss, och för att jag tror att det blir extra nyttigt då, haha!
Såhär såg den ut som vi använde oss av idag;

Alltså: Vi började i skitt, med att rida vanliga serpentinbågar och göra halt varje gång vi passerade medellinjen. Sedan gjorde jag en halvhalt iställert för en halt, ställde om och flyttade henne i öppna några steg för att sedan forma genom halvcirkeln och sedan rida rakt fram till medellinjen igen. Sedan göt man samma sak igen, fast åt det nya hållet.
Sedan gjorde vi samma sak i trav.
Sedan red vi punkt-delarna i trav, men bröt av till skitt vid medellinjen, flyttade några steg i öppna i skitt och började sedan trava igen.

Eftersom Kenny inte gör byten på kommando gjorde vi det inte i någon galoppkombination, och övningen blir inte lika bra i förvänd galopp.

Men de kombinationerna jag gjorde fungerade jättebraq. Jag var verkligen tvungen att hålla koll på mina hjälper, och Kenny var tvungen att vara lyhörd och vänta in mina hjälper.

Sedan i galoppen blev det mycker rakriktning i den förvänfa galoppen - hon var superfin och orkade hålla en perfekt form även på rakts spår utan att bli för djup eller hög i nacken! DUKTIG TJEJ!

Åh! Vad det var kul att rida idag!

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

hehe tack eller vad man säger :P

blir ju så när man rider travhästar haha :D

vad är det för häst du har ?

2009-12-08 @ 19:24:56
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

haha okejs :D lockigt låter ju sött för ett maffigt fullblod eller så :p

2009-12-08 @ 20:40:57
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: johanna

aah, den övningen hatade ofelia. Haha. Vi brukade göra den för Pernilla. Men den är riktigt bra!

2009-12-09 @ 23:16:29
URL: http://kickstartyourheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0