And she's done it again!

Ja, nu är Kenny mas fantastico igen! :D

Var lite orolig igår faktiskt, dels för det jag berättade om i förra inlägget, och dels på grund av att hon var stark.
Jag red på pelhamet och hon var ändå stark ibland - no good!

Idag var ju planen att rida ut en sväng, men det blev mörkare fortare än jag trodde, så det hann vi inte :/
Istället blev det ett lugnt 30min pass i ridhuset; med hoppsadeln + de tvådelade gummibettet + engelsk nosgrimma.

Hon var som en skumbanan i munnen!
Alltså supermjuk! Hur går det ihop?
Hon var hur fin som helst att rida, och hon kunde göra superbra övergångar mellan mellan och samlad galopp hur lätt som helst. Övergångarna till skritt var som de alltid är med det bettet, att hon slår sig lite fri, men ändå bättre på något vis. Ja, idag var det helt klart superkul att rida i alla fall! :D

Dock tror jag vädergudarna har något emot mig.
Här har jag gått i icke vattentäta dunjackor hela hösten och blivit överhettad och blöt!
Nu när jag då äntligen köper mig en tunnare och helt vattetät höstjacka kommer minusgraderna!?
Och som alla vet så när det är -2 grader i halland, så är et egentligen -10!
Satan vad jag frös!

Jaja, nu ska jag tända en brasa och försöka få tillbaka lite blod till mina fingrar och tår! ;)


See yah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0