Kenny the carzy-train!

Det blev lite hoppninge  med Kenny igår istället, men det blev främst teknikträning och ganska lite hoppning.

Övningen bestod av två räcken som stod på medellinjen, så att man kunde hoppa över dom om man red tre serpentinbågar över hela banan. Förstår ni hur jag menar? Alltså ett räcka klockan sex på stora mittvolten och ett annat räcka klockan tolv. ;)

Det var skitsvårt!
När man hasr vänt upp på ett av hindrena har man inte mer än ett galoppsprång på sig att räta ut hästen, och sedan efter språnget har man ett galoppsprång på sig, sedan måste man veta exakt vart man ska och ha gett rätt hjälper.
Det gick ändå ganska bra när hindrena var pyttesmå, men mot slutet låg de på 1.10m, och då var det riktigt kritiskt att komma rätt och veta vart man ska. Då var det i princip helt omöjligt att hoppa på volt, vi var tvungna att snedda lite på hindrena och rida serpentiner istället.
Men Kenny var lite stark igår också, det kan ha varit därför. Plus att hon var tokpigg! ;)

Men, hon tvekar aldrig!
Hur fel vi än kom så sög hon bara tag i hindret och löste det ändå. Rev aldrig, stanna aldrig!
Kenny är back in business!

PS!
Jag har beställt en bild på mig och Kenny från tävlingen i oktober idag. Hon hoppar som en gud :)
Lägger ut den så fort jag fått den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0