Ordlek..!

Snodde denna från min systers blogg, eftersom jag ändå inte har något bättre för mig..!
Ett tidfördriv helt enkelt.


Regler:
Det här är svårare än du tror!
Kopiera detta och radera mina svar.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om föregående person har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (utom på fråga 1 förstås)! Lycka till!

 

1. Vad heter du? Maja
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mule
3. Flicknamn: Maj-Britt
4. Pojknamn: Martin
5. Yrke: Målare
6. Färg: Marinblå
7. Klädesplagg: Munktröja
8. Mat: Mos av t ex potatis
9. Sak i badrummet: Munskölj
10. Plats/stad: München
11. En orsak att vara sen: Massa trafik
12. Något man skriker: "MAMMA!"
13. Film: Moulin Rouge
14. Något man dricker: Must
15. Band: Motley crue
16. Djur: Mumintroll
17. Gatunamn: Mäster Mikaels gata
18. Bil: Mitsubishi
19. Sång: My way (Frankie)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Masskravaller


Det där var ju en kakbit! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0