Tidiga julkappar!!!

Idag fick jag äääääääntligen Kennys nya Veredus Grand Prix Baloubet!
Fina grejer!
Glömde dock såklart ta med dem till stallet, så jag tar kort på Kenny med dem på i morgon!

Kenny fick också ett nytt halstäcke - som tyvärr inte passade speciellt bra. Men hon får ha det resten av denna här säsongen, så får hon eventuellt en ny nästa vinter ;)

Det gick bra under ridpasset idag också!
Hade lite cavalettibommar framme, på både böjt och rakt spår och i både galopp, trav och skritt.
Förutom bommarna tränade vi på att hon inte får öka galoppen ur hörnet ut till långsidan - vilket hon gärna gör.
Jag vet inte vart hon fått det ifrån, men hon gör det alltid, även om det bara är lite lite grand ibland...
En väldigt irriterande ovana i alla fall, speciellt när man fått till den ultimata galoppen på stora volten eller liknande, och så tappar man den lite grand varje gång man vänder ut på fyrakantsspåret!
Som vanligt kom jag ju dock på att det antagligen är mitt fel, så vi jobbade lite med det i alla fall :P


Skurade Kennys boxdörr idag också, den hade blivit läskig där längst ner, som ni ser...!


Tog ett kort på min paniklösning á la julpynt också, haha. Verkligen nödlösning :P
Men men, pynt som pynt - det är tanken som räknas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0