Åååååååh!!!

Varför blir man så himla ridsugen så fort man blir sjuk och inte kan rida!?

Jag har världens abstinens, och då har jag inte ridit på två dagar... Inte bra..!
Jag kommer på en hel massa övningar som jag vill prova, och med tanke på hur galen hon var igår måste jag nog rida idag. Det får sjukdomen faktiskt tåla..!

Men det blir nog en extra semestervecka det här. Dels för att det inte blir någon Pay n Jump nästa vecka, och dels för att jag ska åka hem till helgen. Hem till Värmland.
Det var ruskigt länge sedan jag var hemma, så vi ska ha en stor familjejullunch på Apertin.
Det ska bli mysigt - och Carolin No-fear (a.k.a Carolin Orädd) ska ta hand om Kenny.

Carro är Kennys extra matte och hästskötare nummer ett! :D
Hon är den enda som jag vågar lämna Kenny med, eftersom Kenny är en sådan speciellt häst.
Carro är så bra med henne, för hon låter Kenny vara sådär knäpp som hon är och när hon gör något konstigt försöker Carro bara förstå sig på henne och blir aldrig arg.
Det är skönt för både Kenny och mig.
Hon är också den enda som får rida Kenny när jag inte är med, eftersom Kennys utbildning är så känslig. Ett felsteg kan stå oss så himla dyrt att det känns onödigt att riskera det. Men Carro kan rida Kenny utan att ställa massa krav, utan att mästra - och det är väldigt skönt!

Men som sagt, nu sitter jag här i all min sjukliga prakt och inser att jag måste åka och köpa impregneringsmedel till Kennys täcken. Usch vilken kraftansträngning...
But a (wo)man's got to do what a (wo)man's got to do...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0