Dumma hoppträning!

Jag hade totalt glömt att det skulle vara hoppträning i vårt ridhus idag!
Så när jag kom till hade gjort klart allt och var på väg att börja rykta Kenny får jag reda på att ridhuset bara är ledigt i 25 minuter till! Aaaa!
Så det var bara att ta ut henne i linan och låta henne springa av sig lite, för ute gick det inte att vara (regn och vind som bara tusan). Jag hatar när det blir sådär fel!
Det här rubbar ju hela min plan!
Jag hade ju tänkt att rida ett genomgående dressyrpass i dag, för att hoppa lite i morgon och rida ut en sväng innan jag åker hem på fredag! DUMMA hoppträning!

Men å andra sidan hade jag knappast orkat rida speciellt mycket idag, blev helt slut i kroppen efter att ha mockat och så... No good.

Men, jag tänker ändå utmana ödet och hoppa lite i morgon :)
Men kombinera det så att det blir mycket dressyr också. Tänkte till exempel prova lite hinder på serpentinbågar.

Kenny fick i alla fall en ny banan-lek-grej till sin Likit-holder!
Hon gillar dem skarpt:

Bild lånad från http://www.likit.co.uk/

Likit är kul, för de finns i en massa olika färger och smaker. Efter en nogrann undersökning har vi kommit fram till att Kenny gillar BANAN bäst, men att även äpple och cherry är goda ;)
Morot är dock förvånande nog ingen favorit...

Nu kanske ni tycker att min häst är lite bortskämd med alla dessa leksaker. Men det har likswom bara blivit så...
Hon höll bokstavligt talat på att bli galen av tristess under sin långa konvalecens för två år sedan, och som matte gör man då allt för att försöka underhålla sin lilla häst.
När jag då märkte hur bra det var för hennes psyke att hela tiden kunna göra saker så såg jag ingen anledning till att plocka bort dem. Kenny är en väldigt speciellt, komplicerad, nervig häst - och om lite leksaker får henne att vaqrva ner lättare så är jag bara glad för hennes skull! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0