Ha Ha Ha Halmstad Högskola

Iggår var faktiskt skolan riktigt rolig!
Eller ja, studtals i alla fall..!
Inlämningen av hemtentan och föreläsningarna var ínte jättekul, men det faktum att brandlarmet gick gjorde det hela lite mer spännande! Ett helt hav av människor skyndade (läs: hasade) sig ut ur R-huset och inom 5 minuter hörde man tut-tut-ljud på anvtånd. Och så kom brandbilen. Dock konstaterade en något besviken kille brevid mig att, det var ju faktiskt just bara en. Så hoppade 4 brandmän ut ur brandbilen och mötte upp en man jag aldrg sett förut och så gick de tillsammans in i en annan byggnad. Va fan?
- Ingen slang
- Inget tempo
- Inga order till folkmassan
- Inget action at all!

Sen var det bara att gå in igen. Men lite spännande var det allt där ett tag, när man stod och spejade efter röken som aldrig kom..!

Sedan hände roliga sak nummer två:
Jag kan ju nämna att jag satt och finslipade på hemtentan tills efter tolv, och efter det kunde jag inte sova eftersom jag hettsätit dextrosol och juleskum för att hålla mig motiverad under finslipandet.
Detta resulterade i ca tre timmars sömn den natten vilket gjorde att jag si sådär efter två på eftermiddagen blev lite övertrött.
När jag då sitter där och försöker hålla min studentglöd levande, så börjar jag tänka på alla andra elever som suttit just där jag satt och storögt sugit in all kunskap dem kommit över....
Just då sänker jag blicken för en sekund och tittar ner på bänken där jag ser en inristning bland allt klotter, som utmärker sig bland de andra eftersom det är så djupt inristat och klart tyder på djup desperation:
"KAFFE"
Sen fick jag stoppa in hela halsduken i munnen för att inte börja garva..!

Kommentarer
Postat av: Också student

Hahaha! Känner igen det där ;)

2009-11-14 @ 13:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0