In Karls town

Nu har jag trottsat mig separationsångest från Kenny och åkt hela vägen hem till Värmland!
Närmare bestämt till min syster och Håkis i Karlstad :)

Det är alltid lite omständigt när jag ska åka hit - kanske är därför jag bara gör det en gång på två år ;)

Idag till exempel, så hann jag precis komma in på stationen i Göteborg innan jag fick höra att tåget till Karlstad var inställt och ersatt med bussar till trollhättan (sedan tåg Trollhättan-Karlstad).
Precis så började problemen!
- Först höll jag på att komma på fel buss.
- Sen var det ingen som visste vart den rätta bussen var.
- Tillslut slog jag och en kille med samma problem ihop åra kloka huvuden och hittade rätt buss.
- Så somnade jag och dregglade på bussen (så att en såg mig - pinsamt värre!)
- Sen fick jag skynda mig som en gnu för att hinna med tåget från Trollhättan
- Så precis när jag satt mig ner säger de i högtalaren att detta är tåget mot stockholm, men rättar sig snart eftersom det VAR tåget mot Karlstad. Pust!

Att plussa på detta är att jag hade min stora vinterjacka på mig, högklackade stövlar och en 12kg väska över axeln. Att jag inte föll ihop!

Jaja, nu ska jag kolla på andra säsongen av True bloooood. See yah!


Kommentarer
Postat av: paulina♥

sv: då är det rätt länge då :) njee. inte nu. slutade för ett halvår sen ungefär, fick min första häst när jag var åtta och började på ridskola när jag var tre. sen dess har jag hållt på (tills jag slutade då) inte så konstigt att jag tröttnade egentligen. men det är synd för det är verkligen mysigt allt med hästarna (:

2009-11-28 @ 00:30:38
URL: http://paulinabladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0