Regnställ, flytväst och sylvester

Ja, det är ungefär vad man behöver för att gå utomhus idag (och i morgon för den delen).
Eventuellt för outfiten kompletteras med riktigt tunga skor - så att man inte blåser bort...

Det riktiga ovädret började ungefär halv tio i morse. Alltså, ungefär en kvart efter att jag ridit ut med Kenny.
Det duggade lite, men blåste inget, så jag tänkte rida ut en liten runda (30-40min) barbacka med hacket.
Kenny var pigg och glad som vanligt, verkade tycka att det var skönt :)
Sen kom regnet - satan i gatan vad det öste ner. När man så trodde att det inte kunde bli värre, då kom blåsten.
Kenny var dock tapper och såg till att vi kom hem tillslut - duktiga lilla hästen!

Sedan var jag tvungen att åka till skolan (som för övrigt gick riktigt bra idag!).

Elisabeth tog in Kenny åt mig vid 3 idag, så kom jag tillbaka till stallet vid 4. Men det hade regnat så mycket att kennys täcke läckt (till och med igenom undertäcket). Jag blev lite smått irriterat - det heter ju faktiskt bucas IRISH TURNOUT. Då ska det väl tåla regn!?
I alla fall så har on antagligen stått och frysit ganska mycket i hagen, för hon var riktigt spänd i bakbenen :(
Det fick mig att besluta mig för att köpa ett Back on Track täcke eller ryggvärmare, för hon spänner sig så väldigt mycket när hon blir kall :(

Men Elisabeth hade satt på henne hennes tjockare innetäcke när hon kom in, så när jag kom var hon torr och hade en massa mat i alla fall. Lilla Kenny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0