Svansens återkomst!

Ja det är sant - Kennys svans är på väg tillbaka! :D

Jag kanske ska förklara hysterin...
Det är nämligen så att Kenny hade en tjock, fin lockig svans ända fram tills april 2008 när jag och Kenny skulle på en fem veckors praktik på Flamma Bygget (som för övrigt var oförglömligt rolig!) och dettra krävde ju då en kort transportsträcka mellan Halmstad och Laholm. Till saken hör dock att Kenny efter att det blivit total-fel vid en veterinärstation ibland får panik i transporten och lyckas skada sig på de mest fantastiska sätt (tacka gud för att hon kommit över det nu, men det tog 3 år).
Den här gången hade hon hoppat till några gånger under resan, men inga större missöden, så jag var optimistisk. Vi lastade ur när vi kom fram och kunde inte hitta någgot hål eller blod på hela hästen - skönt! Men så sa mamma "Kolla vilken mega-tova hon har skruppat svansen till". Såklart hade jag glömt linda svansen innan resan!!!
Shit - tänkte jag och kollade efter, mycket noga var det där en mega-tova. Ja, ja, det är väl bara att försöka reda ut. Men så fort jag tog tag i svansen ramlade tovan av. Den ramlade av! Jag hade halva svansen i min hand!!!
Ungefär ett halvår senare hände samma sak igen, fast den här gången hade hon råkat sätta sig ner i transporten och trampat på en slinga av svansen när hon reste sig igen - inte kul!

Kennys svans har alltså fått vara med om en hel del, men nu är den äntligen back on track!
Jag kan ju tillägga att jag nu för tiden använder ett mycket bra svansskydd + att jag flätar och viker upp svansen när vi åker transport :)


Fint fluff-fluff!


Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

svar;

jag använde mig av min mammas dator och det var den enda låten jag hade på den datorn. vadådå?

2009-11-20 @ 10:27:27
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0