The invincible jacka is here!

Jag har nu lääääänge och väääl letat efter en bra stalljacka.
Kraven har varit följande;
- Den ska inte sluta vid höfterna utan gå ner en bit på/över rumpan, annars fryser jag
- Den ska vara ordentligt vattentät, ni anar inte hur svårt det är att hitta!
- Den ska vara funktionell
- Den ska vara vattentät
- Den ska INTE vara vit
- Den ska vara vattentät

Ja, det borde ju itne vara så svårt?

ALLA jackor jag har haft har INTE klarat de halländska höstrarna/vintrarna!
Det slutar ALLTID med att jag ser ut som en dränkt katt och blir förkyld.
Detta MÅSTE få ett SLUUUUT, jag står inte uuuuut längre!!!!

Så funderade jag. Och funderade. Och funderade.

Och vipps så kom jag på en superbra idé! :D

Inom vilken sport blir man allra mest blöt?

SEGLING! Då är man ju till och med ute i vattnet ;)

Alltså blev det en seglarjacka á la Henri Lloyd:


Bild lånad från google.com

Jag fick den idag, äntligen! Så jag provade den i stallet nu på eftermiddagen.
Den får helt klart godkänt än så länge! Inga problem att rida eller jobba i, och om den blir smuttsig är den så vattenavstötande att det bara är att torka av den, smaaart!

Det är egentligen fel färg, hade helst velat ha en marinblå eller dyl, men eftersom smutsen gick bort så lätt så är det kanske inga problem...
Fattar dock inte varför huvan ska vara neongul, haha!?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den är kanonsnygg! Du är duktig på att shoppa...undrar vart den genen kommer från...



Puss puss

2009-12-02 @ 20:42:31
Postat av: Elaaajna

Om man trillar i vattnet ska man se personen lätt ;D

2009-12-03 @ 20:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0