Usch vilket väder..!

Idag fick Kenny bara vara ute 5 timmar i hagen, för det var så grymt dåligt väder och då står hon ändå bara och vill in. Idag hade täcket dock inte läckt igenom. Det täcket är så himla bra, stort och rymligt - och vattentätt!
Är faktiskt ganska besviken på Bucastäcket... Måste köpa impregneringsmedel till det nu i veckan.

Eftersom det regnat och blåst så var Kenny lite stel, därför blev det ingen ridning idag utan mycket rykt och lite tömkörning (mycket skritt, bara lite trav). Hon börjar faktiskt bli riktigt fin nu! :D

Såhär ser Kenny ut när vi tömkör:







Som ni ser är vi inte så ambitiösa än, men när vi  framtiden börjar bli bra på det ska jag investera i ett par riktiga tömmar och verkligen använda tömkörningspassen i utbildningssyfte. Just nu gör vi det bara för att vi båda tycker att det är ganska kul ;)

Jag hade ett litet dilemma som ordnades upp idag också. Oftast så tömkör vi ju när Kenny är lite spänd i rygger, för att jag inte vill sitta på ryggen och belasta den då. Men så är det oftast ländryggen hon blir stel i, och den skyddas ju inte helt när jag använder ett ridtäcke till gjorden. Men så kom jag på att jag ju kunde använde Golden stribe-filten! Den är en supertjock yllefilt, och den värmer utan tat hon blir överhettad av den - superbra!

EDIT:
Hahaha, såg först nu att hon ser ut att vara jätteöverbyggd på bilderna - det är filtens fel, och antagligen kamerans vinkel. Hon ser inte ut så IRL, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0