Det ekonomiska fenomenet

 


Det är inget nytt.
Detta fenomen har funnits ända sedan pengar först kom till - kanske ännu längre...
Det går inte att förstå sig på det, man kan inte röra vid det, men man vet att det finns där.
Precis som luft.
Det verkar dock vara som så, att det är drabbar framförallt unga kvinnor, även om alla råkar ut för det förr eller senare. You can't run, you can't hide...

Vårt fenomnen är nära besläktat med tvättmaskinsfenomenet, ni vet, det som gör att strumpor försvinner?
Tvättmaskinsfenomenet tar aldrig två lika strumpor, nej, den tar alltid endast en.
Och det vet vilka par som är dina favoriter. Det vet allt.

Precis lika klurigt är Det ekonomiska fenomenet. Det vet allt om dig. Det känner dig. Det vet precis hur det ska få dig att göra vad det vill. Det lyckas alltid.

Nu vet ni kanske vad jag talar om?
Just det. Det ekonomiska fenomnet är det fenomen som ser till att pengarna rullar ut. Det lämnar ansvaret för att få pengarna att rulla in till dig, men det är jäkligt noga med att se till att pengarna rullar ut...

Det har nu drabbat mig.

Ni minns kanske mitt inlägg om vad jag önskar mig när jag fyller år?
Glöm det.
Det ekonomiska fenomenet har sett till att det enda jag önskar mig nu, är pengar.






Tragiskt, men sant.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0