Fiiiiiiiiiiiina Kenny!

Hon var superfin idag..!
Jag har börjat smälta katastrof-hoppningen lite, och det känns bättre nu.
Nu handlar det bara om att hitta Kennys självförteoende igen, och jag kommer göra allt i min makt för att hon ska bli en glad liten hoppehäst igen!
För att vi skulle få en riktigt bra start på våran nya utmaning har jag beställt ett par nya skydd!
(Hoppas inte min pappa ser det här...)
Jag har velat ha dessa skydden jättelänge, så det kändes som om det var läge nu.
Det är ett par Veredus Grand prix jag beställt, med mysigt fårskinn i! :D



Åter till ridningen;
Hon var riktigt fin idag, men det var döjobbigt att rida!
Jag provade det vanliga tredelade bettet, och hon gillar nog inte riktigt det. Hon går bättre på det vanliga (tvådelat gummi m. "äppelsmak"), men eftersom jag tycker att det är viktigt att variera bett och tryckpunkter ibland, så får hon helt enektl stå ut med det emellanåt. Hon gick ju ändå bra, även om hon gick emot handen lite ibland...
Det känns fortfarande konstigt att rida i dressyrsadel, men det släpper nog snart..:)
Hon gjorde superbra, luftiga galoppfattningar direkt ur ryggningarna idag - det känns så himla kul att det fungerar!

Efteråt hjälpte jag Linda med longeringen av Nykle (friesern) igen.
Han har blivit mycket duktigare sedan sist, även om han försökte sig på lite fula knep ibland.
Han vill fortfarande vända in och göra halt så fort man berömmer honom - lata häst!
Idag gick han ändå så bra att jag tyckte det var dags att prova galoppen på volten. Det var inte helt enkelt...
Han har jättesvårt att balansera sig fortfarande, och speciellt på en volt, utan ryttare....
han ville inte fatta galopp i vilket fall som helst, och när jag då utalade "G.A.L.O.P.P" väldigt tydligt samtidigt som jag drev på med longerspöt blev han skitsur och försökte kicka efter mig.
Men tillslut lyckade sjag övertala honom att galoppera några varv åt båda hållen - duktigt Nykle!
Sedan fick Linda prova lite själv, och det gick också mycket bättre idag. Jag tror att hon lätt hade kunnat longera honom själv i skritt och trav nu, men hon är så rädd för att lära honom fel, så hon bad mig att hjälpa till någon mer gång - nemas problemas ;)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag ser!

2009-10-17 @ 12:56:52
Postat av: Maja

Noooo! ;)

2009-10-17 @ 13:15:57
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0