Full rulle Kanelbulle

Min häst har blivit spritt språngande galen!
Hon är som ett ånglok utan broms, för min broms (handbromsen) fungerar inte..!

Idag tänkte jag passa på att rida ut eftersom det var fint väder, även om det var svinkallt.
Planen var att rida våran slinga, men den tar ungefär en timme och jag visste inte hur snabbt solen skulle gå ner, så jag tänkte trava omkring lite på stubbåkern vid vårt stall, kanske galoppera lite...

Kenny gick i alla fall superbra i traven, hon får ett så bra lyft i benen när vi är på åkrarna! Så när hon då travade lugnt och långsamt tänkte jag att hon kanske kunde få galoppera lite.
Men det var precis hennes plan! Allt var uträknat! Hon var egentligen inte lugn och avlsappnad, nej, hon var superladdad men lyckades på något sätt behärska sig eftersom hon vet att hon får galoppera först när hon travar lugnt. Jag hann bara tänka att det kanske eventuellt var dags för galopp, sedan hördes ett "wiiiiiiiiiiiiii!"-ljud från Kenny och plötsligt gick det i 300 knyck över fältet. Det var inte så att hon shenade, hon bara raceade fullhjärtat.
Hur som helst är man plötsligt inte så kaxig när man sitter på en 650kg kanonkula och bromsen består av ett tvådelat gummibett med äppelsmak.
Not. Good.
Men, efter att jag  skrikit "Kenny! NEJ!" och vänt in henne på en volt lyckades jag bryta av till trav igen.
Sen var jag ju tvungen  att galoppera lite till för att hon inte bara skulle få lattjo-lajban-motion idag.

Som sagt, traven i början var ju fin i alla fall... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0