Fy fan vad vi e bra!

Ursäka språket, men jag kunde inte uttrycka mig på ett lämpligare sätt..!

Jag har precis kommit hem från stallet och jag och Kenny har varit ute och åkt!
Jag var faktiskt lite pirrig ett tag...
Men det gick helt utan problem att hämta transporten, sedan parkerade jag den utanför Kennys fönster och hon blev inte ens nervös. Hon brukar börja redan då nämligen; bli orolig och vandra omkirng i boxen.
Men idag bara gnäggade hon lite när jag kom in i stallet och brydde sig inte alls..!

Så fältade jag och satte på svansskydd på svansen, satte på transportskydden och ledde ut henne.
I vanliga fall brukar hon gå rakt emot, stanna upp i någon sekund innan hon går in, men sedan oftast gå in. Ibland backar hon ut och någon gång innan hon står kvar där inne.

Idag skulle jag ju lasta henne helt själv, så jag kunde ju inte gå in före henne som vanligt, jag var inte säker på hur hon skulle reagera på det...
Men jag bara ställde mig på sidan av transporten och smackade en gång - så gick hon rakt in!
Sen var det bara att stänga där bak, gå fram och sätta fast henne och sen åka!
Hon stampade några gånger, men det var ingenting mot vad det har varit.
Sen näår vi kom tillbaka hem (körde bara en sväng på 10min) var det bara att öppna och dra henne lite i svansen så backade hon ut..!

DUKTIG TJEJ!!!

Jag är så himla glaaaaaad!
Nu kan jag träna och tävla hur mycket som helst!!!

Faktum är att jag ska träna för Emma Rosenqvist nu på onsdag klockan 18!
Jag ska ta med mig Carro, så att det blir lite filmbevis :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

SVAR - Haha jaa, det satt jag också och tänkte på faktiskt! =/

2009-10-11 @ 12:18:29
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0