I morgon blir det jungfrufärd

Japp, sist jag tänkte prov-köra med Kenny i transporten blev det ju storm, så då blev det inget av.
Men i morgon har jag utsläppet, så då tänkte jag köra en sväng direkt på morgonen!

Och om det går bra så ska vi vara med på vår första hoppträning på evigheter på onsdag!
Undrar just hur Kenny kommer reagera på att hoppa i grupp igen - hon brukar bli superladdad då.
Spännande värre...!

Jag hoppade ju lite idag också, men det blev inga bilder för kameran dog :/
Hon var i alla fall ovanligt lugn och fin idag!
Jag red med hackamoret, och hon blir som en helt annan häst då. På ett sätt blir hon bättre, och på ett annat sämre... Det är så himla svårt det där tycker jag.
Man kan ju inte få igenom en häst ordentligt på marken på hackamore, inte på amma sätt osm med ett "riktigt" bett i alla fall, och därför är hon ju inte heller helt igenomriden när jag hoppar på hacket heller.
Men hennes rörelser blir betydligt friare med hacket, galoppen blir luftigare och hon rör sig smidigare i sprången. Fast hon kan blir stark i anridningen... humm.. ja, jag får nog fortsätta klura på det där..!

Hon var fin idag i alla fall. Vi travade först över travbommar och sedan hoppade vi en studsserie:
markbom - 3,5m - räcke - 3,5m - räcke - 3,5m - räcke - 3,5m - markbom

Först var räckena 50cm och tillslut 90-100cm. Hon var så himla duktig, och höll sig lika lugn och samlad även när hindrena blev högre - så kunde hon inte behärska sig för ett halvår sen..!
Framsteg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0