Kemi i hjärnan!

Dagens (eller varför inte årets) citat hörde jag nyss när jag satt framför tv:n och tittade på Skavlan. Jag har inte riktigt fattat det programet innan, man det är ju faktikst skitbra!
Nu har de suttit och diskuterat Jantelagen till exempel, och en massa andra liknande saker som jag håller på att läsa i min utbildning just nu! SUPERINTRESSANT!

Citatet kom i alla fall från Mika som var gäst idag. Det ska nog bli mitt nya motto:
"Here am I
this is me
what are you going to do about it?"


Jag fick mig även ett gott skratt när de diskuterade hjärnans funktion och samspelet mellan hjärnhalvorna och Björn Ranelid börjar berätta om när han föll och skadade sitt huvud illa.
Hjärnforskaren Jill Bolte Taylor avbryter honom där för att säga "Congratulations!"
(Hon menar att ett slag i huvudet kan vara det bästa som någonsin händer en person)
KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0