Stallet

Jag sa ju igår att jag tagit lite bilder på stallet som jag tänkte visa. Så här kommer de!

Anläggningen heter Lynga Hästgård och ligger ca 1 mil norr om Halmstad. Det var en ganska skruttig gård innan, men den nya ägaren har verkligen lagt ner sig på att rusta upp den, så nu är det superfin och fräsh!
Jag flyttade hit med Kenny i september 2008, och vi var då bland de första som kunde flytta in i det nyrenoverade stallet. Jag tycker verkligen att stallet är perfekt, jag och Kenny har aldrig trivts såhär bra på något annat ställe.
Det enda som fattas nu är en hag-kompis till Kenny, men förhoppningsvis flyttar det in en snart!
Stallen är uppdelade på tre avdelningar; Beigea, Blåa och Röda stallet. Kenny står i det blåa som är det mellanstora med 7 boxar. Det beiga är det minsta med fyra boxar där ägaren har sina hästar och det röda är den största avdelningen där alla ponnyer står (9 boxar). Förutom dessa så finns det fem uteboxar vid ridhuset.
Jag har bara tagit kort på "vår" avdelning:


Blå stallet - framsida, stallgången, Kennys box, vår sadelkammare


Höavdelning mellan blå och röda, utanför vår stalldörr, hela framsidan, lite av baksidan


Ridhuset, paddocken ligger parallellt, hela paddocken, uteboxarna


Gången ut mot hagarna och sedan några av hagarna


Ja det var nog det hela :)

Kommentarer
Postat av: Josefina

Guuud va fint! Jag skaffar mig ett jobb där nere och tar med mig hästen och kommer på direkten!!

2009-10-13 @ 20:56:55
URL: http://josefinap.blogg.se/
Postat av: sofie

gud vad fint! :)

2009-12-14 @ 21:29:26
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: lisa welin

Jag med haha. Har aldrig sett något finare, och vilken stor ridbana!

2009-12-14 @ 21:35:43
URL: http://lawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0