Tentamen - Done!

Herre Gud!
Jag var riktigt nervös innan tentan idag, men det var väl för att jag inte riktigt visste vad som förväntades
eller hur en salstenta går till. Detta var ju faktiskt min först ever..!

Men vi blev tilldelade våra platser efter att vi visat upp studentlegg + vanligt lägg och blivit avkryssade på
listan. Sedan drog de alla regler om vad som gäller och allt vi inte fick ha med oss till vår skrivplats.
Sist presenterade de regler angående toabesök. Man får inte gå på toaletten förrens 40 min efter att vi börjat,
Man måste skriva upp exakta tider för när man går in på toaletten och när man kommer ut där ifrån, och man få under inga omständigheter hälsa på den som kommer från eller ska in på toaletten efter dig.

Jag fattar ju att de måste vara noga, men Jesus!
Ändå är detta ingenting jämfört med tentorna på karlstads universitet; de ha till och med ett häftigt blått ljus på toaletten som man inte kan läsa texter i. Det går inte att läsa i det ljuset - fränt!

I alla fall så tror jag att det gick bra på tentan, jag hoppas verkligen att jag blir godkänd!
Jag skrev tills jag fick en blåsa på fingret, sen gick det inte att skriva mer för det sved så väldigt...!




Efteråt åkte jag och köpte stigbyglar till nya dressyrsadeln, nya dressyrschabrak och 1 kg MSM.
Jag ska fortsätta ge henne MSM eftersom det är det enda jag kan komma på som skulle kunna hjälpa mot hennes morgon-stelhet. Hon har även blivit ännu piggare och gladare sedan jag började med det och hon koncentrerar sig bättre under ridpassen.
Just nu e sadeln hos sadelmakaren för att få långa stroppar så att jag kan ha en dressyrgjord istället för en vanlig.
Den ska vara klar tills på måndag, och på tisdag och onsdag kommer Danne (vår dressyrtränare) ner från stockholm! Det ska bli så kul att rida en riktig dressyrlektion i dressyrsadel och allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0