Filosofi.

Jag sitter nu äntligen och pluggar inför tentan med stort T.

Socialpsykologi är mycket mer filosofiskt än psykologi och sociologi,
och man kan inte undgå att bli påverkad när man väl är "inne" i det.
Därför kom jag just på något som fick mig att fundera en stund:

"Krafftfull" har en väldig tyngd i sig enligt mig.
Man kan nästen inte säga det utan att lägga tyngd och betoning på just det ordet.
Det får mig att tänka på Clark Kent, eller när Kenny galopperar till sin maxgräns över
ett fält. Det är krafftfullt.
Men är det så att ordet i sig känns så betonat och tungt eftersom innebörden är det?
Är "krafftfull" krafftfullt eftersom innebörde är krafftfull?

Sen började jag relatera till en massa andra liknande ord som påverkas på samma sätt.



Sen satte jag på The Streets för att komma ur filosofitransen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0