Hoppsan kerstin!

Det gick urdåligt, haha!

Jag kan liksom inte låta bli att skratta, jag var så paff över resultatet!
Det var så dumt, för de uppdaterade inte startlistorna på hemsidan, så när vi kom fram var det massor av efteranmälningar och vi fick vänta hur långe som helst :(

Kenny kändes dock riktigt fin på framridningen, lugn och lyssnade väl!
På framhoppningen blev hon dock lite ivrig och otålig så hon drog lite mot oxern vilket gjorde att varken hon eller jag taxerade ordentligt. Vi kom jättefel och eftersom hon inte är den som stannar så blev det en jättecrash! :(
Dock verkade Kenny ta det mer med en klackspark än vad jag gjorde, jag blev nog lite chockad...

Inne på banan blev jag därför jätteförvirrad, glömde vägen, gjorde volter och la henne fel på något hinder - helt förvirrad verkligen!
Snälla Kenny gjorde dock sitt bästa och hoppade så väl, men det slutade med 14 fel...

Jag har aldrig fått så mycket fel tidigare, men någon gång ska väl vara den första!

Jag gjorde dock en lite uppdatering av tävlingsplaneringen.
Kenny hade lätt kunnat gå den tävlingen jag egentligen tänkt ut, men jag hittade ett bättre alternativ. Därför ska vi tävla redan nästa tisdag igen :)
Det blir regional 1,10+1,20 avd B

Det är ganska få startande och antagligen med ganska utsmyckade hinder inför samma helgs meeting, så jag tror det blir jättebra!

Jag var nästan tänkt att fega ur lite på 1,20, men alla som såg oss idag sa att det inte var höjden eller banan som var problemet. Jag var helt enkelt bara fortfarande chockad efter framhoppningen och hann inte riktigt med...

Bättre lycka nästa gång!

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Jahaaaa! ;D Jo, det kan mycket väl stämma! För jag har ändå tränat honom ganska ordentligt när det var snö och sånt men han har inte fått en muskel på baken av det... :S Tror att Tages spänningar sitter så djupt rotade att det inte går att få bort dem med enbart ridning (om det ens går bort med equiterapeut, det får vi hoppas!).



Kennys lilla äppelrumpa! Och Tage har en morotsrumpa, fast han siktar på en äppelrumpa han med! ;)



Har glömt svara på ditt andra mail, ska göra det nu! Har enda en annan sak jag ska säga till dig! ;)

2010-04-05 @ 18:33:18
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det går säkert bättre på nästa tävling :D

2010-04-05 @ 19:51:31
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det gick inte bra för mig heller igår :/

Min häst var allt utom sig själv.. inte roligt als.. Hon brukar vara så pigg att jag knappt kan hålla henne. Nu var hon off och jag fick driva fram henne :(

Lycka till på tisdag!

2010-04-06 @ 09:54:17
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

precis! :)) När blir nästa tävling föresten? :))



hahah fler hästar kan man ju nt direkt tacka nej till ;D Och Iris går ju jätte fint nu för tiden! :)) Min tränare hoppade faktiskt bana på henne igår & hon hoppade jätte fint! :D Så på fredag ska hon iväg på sin första träningstävling :))

2010-04-06 @ 11:36:16
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: Viki

Hej, det kommer gå bättre nästa gång!:D

Vilken bra blogg, headern älskar jag bara! Kram<3

2010-04-06 @ 12:01:52
URL: http://vikisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0