Preparations

Haha, jag kom precis på att det är tävling i morgon = dags för förberedelser!

Jag brukar ju inte skriva upp så noga vad det är som ska göras, men för att
undvika så många stressfaktorer som möjligt ska jag ändå göra det idag:

- Rida Kenny en sväng ute, hon kan ha lite träningsvärk fortfarande...
- Putsa utrustningen och packa med allt:
  • Sadel, träns(hack), martingal, schabrak
  • 2 uppsättningar benskydd + boots runt om
  • 1 besiktningsträns m nummerlapp
  • Nummerlapp att sätta på stigbygeln
  • Broddar+gängtapp
  • Borstar+torrschampoo+tvättsvamp
  • Vattenhink+vattendunk+betfor
  • Regntäcke m hals+svettäcke
  • Det var nog allt...
- Ställa in Kenny i transporten och lämna henne där en stund som träning
(skulle egentligen gjort det igår men glömde såklart...)
- Bada Kenny och snygga till man+svans+hovar
- Mysa massor och teambuilda inför tävlingen ♥
Det viktigaste är ju faktiskt att vi tycker om varandra, sedan får tävlingarna
gå hur det vill! :)

Det faktum att det ska regna hela dagen i morgon oroar mig dock.
Är inte ritkigt glad i att hoppa på gräs när det är blött...
Förhoppningsvis har de i alla fall grusat noga före och efter hindrena!
Jag kommer antagligen behöva en ny magplatta efter det här också, haha!
Den blir nämligen repig i vanliga fall, och sist vi hoppade med brodd blev det ganska
ordentliga hål i den... tur att den är där i alla fall, så hon inte slår sig!

Jag har förresten fått ett återfall i min sjuklighet :(
Mådde verkligen urdåligt i morse, och dt har hållt i sig hela dagen :(
Får verkligen hoppas att jag mår bättre i morgon!

Mer update ikväll... nedan!



♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦  ♦ ♦ ♦ ♦

PREPARATONS DEL II


I'm so sorry to tell you guys but...

I have the prettiest horsie in the whole wide world!


Hon var jättemysig idag ♥
Först hämtade jag henne i hagen och lastade henne i transporten på en gång, så fick
hon stå där inne och äta en stund. Hon gungade mot väggen ett par gånger, men slutade
efter nån minut och stod lugnt och åt - det var skönt!
Efter att jag mockat och gjort mat fick hon omma ut igen och äta lite till i boxen innan vi
började borsta.
Vi borstade ganska länge och myste mycket :)
Sedan red vi ut en stund barbacka i repgrimma!
Då slog det mig; Fatta ändå vad vilken tillit vi har för varandra?
Jag kan sitta barbacka, med repgrimman som enda utrustning och galoppera så vinden
susar i en allé - och jag känner att vi båda har full koll hela tiden!
En tydlig kombination på tillit och balans, haha!
Som tur är så är ju Kenny väldigt lydig också ;)

När vi kom hem gängade jag henne broddhål och stoppade i bomull,
här kör vi old-school!


Sedan badade vi tills hon glänste och gick ut för att torka/beta lite:


Självlart packade jag inte så mycket som jag borde heller, men vi ska ju inte
åka förrän vid lunch i morgon, så det är ganska lugnt ändå..!

Nu ska jag gå och lägga mig, mår fortfarande dåligt och har feber :(
Förhoppningsvis känns det bättre i morgon.

Såhär har jag i alla fall laddat inför tävlingen under kvällen:

Ansiktsmask is the shit!

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

sv; Ja eller det var mer en intresseannons. Har inte riktigt bestämt om jag sälja den men det är så att jag är sugen på att köpa en CWD eller Antares förbygel och det har jag bara råd med om jag säljer den. Men det är den enda anledningen, inget fel på den annars :) Jättebra och snygg!

2010-04-29 @ 19:02:54
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Lycka till idag! Och hoppas att du mår bättre! :)

2010-04-30 @ 12:31:16
URL: http://sofieandsurprise.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; åh va hemsk jag känner mig när jag inte ens såg dig? eller regerade inte i alla fal.. haha hörde i högtalarna när de sa ert namn i alla fall! (alltid något hehe..)



Nja det som hände var att hon bjöd mot det "hindret" som stod framför ingången.. HAHA knashäst! Sen resten av banan gick bajs ju, hon var så äckligt stark och näee, nog den sämsta ritterna vi gjort faktiskt.. Sen såg du ju inte 1,15 och då gick det otroligt dåligt, där var hästen helt utvecklingsstörd! menmen det gick bajs, det går säkert bättre nästa gång :D



hur gick det för dig?

2010-04-30 @ 20:51:30
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0