Dressyrträning för Ulf

Idag skulle min träning börja klockan fyra och vara i endast en halvtimme,
därför var min plan att sitta upp halv fyra, å att Kenny var ordentligt framriden när Ulf kom.

Tror ni att det blev så?

Nej.

De ringde från verkstaden och sa att min bil var klar, så därför åkte vi och hämtade den och det blev massa förseningar så att jag inte kom till stallet förrän HALV FYRA!
Då var Kenny inte ens inne än!
Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit! Shit!
Det var bara att försöka att inte stressa ihjäl sig och hoppas att Ulf var försenad. Vilket han såklart inte var.
Jag var dock himla imponerad av Kenny!
Innan har hon flippat ur totalt när jag varit stressad, varit helt omöjlig att hantera och jättenervös.
Men idag var hon hur kool som helst och bara "lät mig hållas", haha!


Dock hade vi deminblå lindor på alla benen + deminblått schabrak idag!


Jag försökte förklara lite snabbt för Ulf vilka problemen är (de, ömn, generella) och så började vi passet.
Han har en helt annan träningmetod än Dannes som vi är vana vid - helt annan.
Han ville ha Kenny mer som en 'dressyrhäst' i lodrät ganska hög form och riktigt kompakt.
I det stora hela gick det bra, mest nöjd är jag med Kennys psyke: Hon höll sig lugn och behärskad även om det var något nytt vi gjorde, med nya hjälper och på nya sätt. Hon var riktigt duktig!
Men jag är lite kluven...

Ulf är den enda dressyrtränaren förutom Danne som faktiskt fungerat för Kenny, men jag vill ju inte rida henne som om hon vore en dressyrhäst - för det är hon inte och kommer aldrig att bli.
Å andra sidan kanske det är en bra metod för stärkandet av hennes galopp?
Det känns dock lite fel att plocka ihop henne och korta henne så mycket när det är de lufta gångarterna jag vill få tillbaka - och även om det blir lättere för mig att rida när hon går kortare, så känns det inte rätt att hon ska behöva gå där för att det ska bli enklare för mig...

Danne kommer ner om tre veckor, jag får nog diskutera det med honom då.

Det är för lite för mig och Kenny att träna dressyr en gång var tredje månad, men det måste ju fungera riktigt bra om vi ska göra det oftare...

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: JAAA, 99,9% säker på att den började den 24/2 (Har skrivet upp det men orkar ej kolla... xP), känns lite konstigt att den skulle börja på en onsdag bara?... :P



Precis, jag vill hålla mig kvar så länge som möjligt men finalen är nog ett FÖR stort projekt att ge sig iväg på om man nu skulle komma så långt... :P AgriaHoppet satsar jag hellre järnet på! Haha, tänk dig fegis-Tage inne i stora Globen... xD Skulle nog bli så rädd att han inte ens vågade gå in på banan, haha! x'D



Man känner sig nästan panikslagen för att man inte kan komma iväg på tävling typ nu i helgen och samla poäng till alla cuper! :S



Njae, om det är typ lagtävlingar/allsvenskor och sånt så åker vi så långt som krävs, men annars så är mamma så jädrans hemmakär!... ;S Om hon fick bestämma så skulle vi fortfarande skutta runt på klubbens blåbärstävlingar... x) Nej men, hon vill inte göra lika "stora uppoffringar" som jag och min syster, vilket är lite synd... Vi håller dock på att bearbeta henne och hon ger med sig mer och mer, så någon dag kanske vi ses uppe i Helsingborg etc! ;) Hade varit kul!

2010-02-24 @ 14:59:09
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: ebba

Fin bild! :)

2010-02-24 @ 19:20:57
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0