En väckarklocka + tävlingsplanering

Igår på radion hörde jag ett riktigt träffande citat.
Tyvärr vill inte Blogg.se släppa in mig, men jag får publicera det nu istället!

Jag kommer inte ihåg vem som sa det, men det löd i alla fall såhär:

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund,
att inte våga är att förlora dig själv."
-
Sören Kierkegaard


Jag kände mig så träffad!
Jag kör alltid det säkra spåret. Jag gör inga impulsiva saker. Jag tycker otrygghet och osäkerhet är jätteskrämmande, så därför utsätter jag mig aldrig för de känslorna. Jag förlorar aldrig kontrollen, och om jag skulle göra det får jag ångest. Jag låter ingen komma så pass nära så att de skulle kunna såra mig. Jag är bättre på att ge än att få, för då har jag inte lika mycket att förlora och jag vill kunna saker innan jag försöker lära mig dem.

Rätt knäpp egentligen, eller hur?

Det är ju inte så man vill vara, så varför vara så?
Jag fick i alla fall en riktig väckarklocka igår, och jag har fått fler sådanna den senaste tiden.
Därför håller jag på att bygga upp mitt liv från grunden igen, och göra det rätt!

Jag har ett humm om vad detta beror på, och det är ju första steget mot att fixa det!
Några av åtgärderna som ska göras är:
- Äta bättre
- Träna mer
- Tro på mig och Kenny på ett annat sätt
- Sköta mig själv och skita i andra
- Verkligen, verkligen uppskatta alla de möjligheter jag faktiskt har
- Visa andra min uppskattning mer
- Ta lite lättare på saker och ting
- Sluta oroa mig för allt
- Ta dagen som den kommer

Ja, ni ser kanske? Listan kan bli hur lång som helst!
Kort sagt ska jag ta bättre hand om mig själv; fysiskt och psykiskt, och helt enkelt sluta oroa mig i onödan och le oftare! :D

Jag känner mig döpeppad!
Det enda som saknad nu är våren, haha!

Jag har dessutom uppdaterat min tävlingsplanering fram till sommaren (igen, hehe), och detta är de tävlinga rjag helst åker på, sedan får vi se om jag hinner med alla eller ej.
Tävlingsplaneringen behövde uppdateras eftersom det varken blev någon Pay n Jump i Halmstad (den ställdes in), det är inte säkert att vi kommer iväg på Pay n Jumpen i Laholm samt att Plönninge bara har klasser upp till 1m!
Såhär ser den ut efter uppdateringen i alla fall:

v8 10-02-27 Laholmsortens L Ryttarförening Pay n Jump 3,6 mil, 1.00 + 1.10

v10 10-03-14 Föreningen Plönningeryttarna Lok → 0,5 mil, 1.00

v11 10-03-21 Båstads Ridklubb Lok → 4,5 mil, 1.00 + 1.10

v14 10-04-05 Ridklubben Styringe Stall Lok → 1,4 mil, 1.00 + 1.10

v15 10-04-16 Laholmsortens L Ryttarförening Reg → 3,6 mil, 1.10

v17 10-05-01--02 Skromberga Ryttarförening Reg → 9,3 mil, 1.10

v19 10-05-14--16 Harplinge Ridklubb Reg → 0,5 mil, 1.10 + 1.20

v21 10-05-28 Halmstads Fältrittklubb Reg → 1 mil, 1.10 (+ 1.20)

v21 10-05-29--30 Halmstads Fältrittklubb Nat, 1.20

v26 10-07-01--03 Björbäcks Ryttarförening Reg → 5 mil, Lamicell cup semi 1.10 (& 1.20)

 

Fatta va nära alla tävlingarna är ändå! :D


Kommentarer
Postat av: anna

sv: hah aja de kan vara lite överdrivna ibland ;P

2010-02-16 @ 15:17:49
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Mamma

kolla länken och bli djuuuup

http://www.ethospathosblogos.com/2009/06/att-vaga-ar-att-forlora-fotfastet-en.html



pusspuss

2010-02-16 @ 16:33:11
Postat av: Josefina

Snygg väst! Har också funderat på en väst från KL, men jag är liiiite för snål för att lägga ut så mkt pengar på en väst :P Min gamla från Everest duger bra i stallet, haha ;) (men din från KL är ju grymt mkt snyggare!!!!)

2010-02-16 @ 21:37:00
URL: http://josefinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0