Good day

Idag gick jag upp supertidigt för att träffa min studiegrupp inför seminariet idag, klockan 7!
Det var lite kämpigt eftersom smärtor i mina axlar hållit mig vaken i natt, men seminariet gick bra i alla fall :)

När jag var på skolan sökte jag upp "skolsköterskan" och det visade sig att mina axlar är kraftigt överansträngda och båda axellederna är inflammerade. Det var kanske inte så bra.
Det gör ont som sjutton, och jag kan inte lyfta händerna över huvudet - men det går an! ;)

För att fira min känsla av independent så åkte jag ut på en raggarrunda med bilen vid ett-tiden och spelade feel-good-musik på hög volym. Det var så himla mysigt att bara köra omkring på småvägarna (som faktiskt var plogade) och njuta av hur snön gjort landskapet vackert istället för att förbanna den, haha!
När jag kört en stund kom jag till Slöinge, och i Slöinge ligger Eriks Hästshop ;P
Jag har länge tänkt köpa en JW-pad där, men det har aldrig blivit av - men idag åkte jag in dit!
På de andra ställen där jag sett JW-padden har de legat på ca 600kr, men jag köpte den för endast 350 idag!
Tjohoo!
Och eftersom jag handlade för över 300kr fick jag 1kg gratis godis till Kenny.
That really made my day! :D


Den är skön och grön - supersnygg till både kennys vita päls och till den rödbruna sadel :)


Jag red lite idag också, även om jag kände att det kanske inte var det bästa för axlarna...
Kenny var verkligen fin!
Red med nya padden, hoppsadeln och pelhamet och hon höll sig väldigt kool under hela passet. Dock red vi inte längre än en halvtimme ungefär (exkl fram- och avskrittning).
Det blev mest sidförande, serpentiner och övergångar i skritt och trav, sedan lite övergångar mellan rätt och förvänd galopp - även ett byte som hon gjorde galant :D

Lovade ju några bilder på Kennys nya box idag också, och idag kom jag ihåg, haha:




Den "vita" väggen är lite tråkig just nu, men jag ska skura den så fort det blir plusgrader (i morgon kanske?)
Juste! Boxen är ganska stor som sagt; 3,50 x 3,70 = nästan 13 kvadratmeter! :)



Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Kostar det bara 350?:O:O har dom blått?:D

2010-02-04 @ 21:24:46
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: maliiin :D

snygg box ! :o

2010-02-07 @ 21:17:29
URL: http://malinbackluund.blogg.se/
Postat av: Annica

Snygg färg på schabraket!

2010-02-08 @ 19:12:30
URL: http://annicahedlund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0