Lycka!

Ååååh!
Hela den här dagen har bara varit så himla himla himla bra!!!

Dagen börjad med motion för min del:
Traditionell styrketräning som armhävningar, situps, benlyft och upphopp.
Efter det gick jag ut på en 30 min powerwalk till sjukt bra musik som jag inte hört på evigheter!
Sedan kom jag hem för att äta frukost och se på New Moon (igen, haha)!

Dagen blev ju bara bättre av paketen på posten!


Gammal bild ;)

Men detta var som sagt bara början.
På eftermiddagen åkte jag till stallet och Kenny var en stjärna!
Det är hon ju i och för sig alltid - men det gick så himla bra att rida idag!
Av någon anledning har hon ju börjat tycka att galoppen är döjobbig, och jag har inte fattat varför. Så mycekt har hon ju inte vilat. Men så idag slog det mig att hon har ju faktiskt börjat gå i en mycket bättre form de senaste månaderna och hon jobbar mycket mycket mer med kroppen nu. Tro fan att det då blir jobbigare också :P
Det är ju helt logiskt egentligen; Problemet är att hon blivit stark och springig i galoppen, som kommer ifrån att hon försöker komma ifrån det jobbiga arbetet, som kommer ifrån att hon egentligen jobbar mer nu!

Det som vi behöver göra är att ta ett steg i taget, och göra det tydligt!
Först ska Kenny bli lösgjord i skritten, lyssna väl på min hjälper utan att bli stark.
Sen ska Kenny bli lösgjord i traven, lyssna väl på mina hjälper utan att bli stark.
Först DÅ kan Kenny bli lösgjord i galoppen, lyssna väl på min hjälper utan att bli stark!
Logic People! Logic!

Så idag red jag först med och sedan utan stigbyglar i dressyrsadeln inne (det snöade som bara den ute!) och nog var det döjobbigt för oss båda ett tag i traven, plus att de skulle ha hoppträning så det började ställas fram hinder och massa ponnysart kom in. Men tillslut tog hon till och med min högerskänkel jättebra i högervarvet! Jag tror det var första gånger hon verkligen lyssnade på den tillräckligt bra för att göra korrekta skänkelvikningar och öppnor för högerskänkel och jag kunde bara hålla ett lätt stöd i handen och "flyta fram" ihop med henne!
WOW!
Hon var så fiiin!
Vi galopperade bara lite, för att som sagt, ta ett steg i taget. Det blev lite jobbigt i högervarvet eftersom hon helt plötsligt börjat köra ut vänsterbogen på volterna - no good!
Men det visade sig ju snart OCKSÅ ha att göra med att hon inte tar min högerskänkel, så det var bara att gå tillbaka lite till trav och sedan fatta galopp igen. Då gick hon super i galopper också!!!

Åååh! Jag är så glad!
Jag är heeelt slut, heeelt slut verkligen - men sååå glad!



För att förstöra min lycka lite vände sig dock vädergudarna mot mig och sa "In your face!" med denna prognosen:

Det är liksom inte ens kul...

Känns ju lagom bra att jag planerat in en Pay n Jump på lördagen, skit också!


Jaja, jag är för glad för att bli sur över det, haha!
Det kommer ju antagligen hinna ändras.

But seriously, weathergods - Why you wanna bring me down!?

Kommentarer
Postat av: mli - hästbloggen för er som gillar hästar

åh önskar bara sommaren eller våren iaf kan komma snart! :) Slippa dom dära minusen ;p

2010-02-16 @ 20:35:35
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: mli - hästbloggen för er som gillar hästar

sv; håller med, så himla tråkigt :/

2010-02-16 @ 21:57:31
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: johanna

Härligt!

2010-02-17 @ 07:50:23
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! :)



Du är så Välkommen så till min blogg, där

du alltid kan känna dig som hemma :D

I min blogg skriver jag om min vardag, min

sjukdom/ar, mina tankar och funderingar och

mode förstås m.m :)



Hoppas den är nåt av intresse!

Enjoy! HA de gött / Emma :D

2010-02-17 @ 13:57:07
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0