Några snabba frågor!

Ridningen idag gick jättebra, vi hade det hur mysigt som helst!
Vi var ute i skogen i ca 45 min, mest skritt och galopp, barbacka såklart haha!
Kenny var hur busig om helst, men lyssnade ovanligt bra faktiskt - det kändes skönt :)



Det känns så himla bra att jag "kom på" hur jag skulle gå till väga med ridningen  igår..!
Det jag kommer behöva göra är att rida mer med musik i öronen, då håller jag koncentrationen mycket bättre, och då gör Kenny det också!



Har sett att många andra bloggare har lagt upp och svarat på en massa hästrelaterade snabb-frågor, så jag tänkte varför inte? Haha :)

Början...
1. När och vart började du rida? : När jag var 11, på Mias Ridlekis!
2. På vilken klubb började du rida? : Sunne Ryttarförening
3. Första hästen du red på lektion? : Prinsen (shettis)
4. Vilken häst har lärt dig mest? : Många har lärt mig mycket, men Kenny har lärt mig mest!
5. När började du tävla högre än klubbtävlingar? : Jag minns faktiskt inte..! 06 tror jag...
6. Vilken häst har du mest placeringar med? : Rocky

Dressyr
7. Vem är den mest utbildade dressyrhäst du ridit? Shangall eller Remis
8. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med? Rocky, vi kom inte sist, haha!
9. Vad är det svåraste program du ridit? Något LA på skolan skulle jag tro
10. Svåraste rörelserna du ridit? Piaff & passage (på Remis), bytesserier (Shangall), galopp-piruett (Michelle Phifer)

Hoppning
11. Den högst utbildade hopphästen du ridit? It's Kentucky Z
12. Högsta språnger på:
A-ponny: 90cm med Prins!
B-ponny: 1,00m med Fighter!
C-ponny: 1.10m med Kasis!
D-ponny: 1.25cm med Rocky och med Debria
Häst: 1.40m med Kenny, och en häst på Flammabygget
13. Högsta banan? : Är nog runt 1.20-1.30
14. Vilka tävlingsklasser? : 1.10 som mest, snart 1.20 :)
15. Bästa tävlingsplatsen? : Jag gillar Harplinge eller Halmstad bäst utomhus (nära och stort), inne är nog Plönninge!

Övrigt:
16. Största hästen jag ridit? Coco Chanel eller Arnold S
17. Minsta hästen jag ridit? Nalle Puh
18. Senaste ponnyn jag red? Jag har nog inte ridit någon ponny sedan Irland förra året, i så fall var det Yellow girl eller Father Jack!
19. Senaste hästen förutom din egen? Om det var Frigolit tro....?
20. Platsen för ditt bästa hästminne? Flammabygget eller Irland!
21. Största förebilden inom ridsporten? Jos Lansink!



Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; haha nej har ju blå kavaj :D och ska köpa blå tretorn:)

2010-02-18 @ 16:48:06
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja är detsamma som dig :D

2010-02-18 @ 17:57:30
URL: http://thejumprider.blogg.se/
Postat av: ponnymamman

Fin blogg! Älskar bilderna du tagit fr hästryggen! Härliga!



- Skumrem lr inte?!

Titta gärna in på min blogg o svara på min Dagens Fråga! :)

2010-02-19 @ 23:10:21
URL: http://envanligponnymamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0