Hot or Not

Jag tyckte att det var dags för en ny kategori!
Många bloggar har ju en "hiss/diss"-kategori, så jag tänkte också ha en, fast min heter "Hot or not" :D

 

HOT

1. Joules - Jag har innan tyckt att det märket var lite för mycket pastellfärger och snuttigt, men nu gillar jag det verkligen! Så himla stilrena och härliga kläder och assecoarer! Jag ska absolut hålla utkik eftr dem på Scandinavium!


2. Pay n Jump på onsdag
- Det känns som om både jag och Kenny är sådär lagom taggade. Det hade varit så himla kul om det gick bra, vi behöver en skön lugn start på året :)
Förhoppningsvis har de plockat fram lite roliga titthinder också!


3. Saker och ting börjar ordna sig i stallet - Jag har ställt mig på kö till en av de stora boxarna i anläggningens största stallavdelning :) Kennys box nu är ganska stor, dock avlång (2,70x4,2m), de stora boxarna i stora stallet är större, fyrkantigare och är helt öppna, så att hästen kan titta ut längs hela ena sidan + att det är snygga kupoler och lite mer utsmyckning på boxarna. I och med flytten kommer jag få mer koll på vad som händer på anläggningen, förutom den bättre boxen och det blir lite närmare till saker och ting. Dessutom luktar det så himla gott i stora stallet; det luktar verkligen häst och hö! Där jag och Kenny står nu luktar det ammoniak :(

 

NOT

1. Vädret och Kylan - Dfår faktiskt bli det första "notten". I natt när jag körde hem från festen var det 18 minusgrader. Det är inge kul! Idag är det 10 minusgrader och det blåser ganska mycket, så det är verkligen jättekallt! Kenny får nog bara vara ute till två eller så idag, hon tycker ändå inte att det är kul att vara ute när det blåser och är kallt :(


2. Köpstop - Jag har satt ett köpstopp på mig själv; Inga mer hästpryler (eller andra grejer för den delen) innan scandinavium. Jag trodde inte att det skulle vara så svårt, men det verkligen kliar i händerna på mig!
Men det är väl antagligen eftersom jag bestämt mig för att jag inte ska. Risken är dock att jag kommer gå absolutely crazy när jag väl kommer tall scandinavium då, haha! Så på ett sätt är det ganska hot, egentligen!


3. Jag hade en flis i foten - Alla har olika nman på det har jag märkt, jag säger flis, en del säger sticka och andra säger speta. Jag hade i alla fall en flis i foten och det gjorde så jäkla ont!
Jag har ingen aning om hur jag fått den, men det var jättesvårt att få ut den! Så nu sitter jag med ett Hello-Kitty-plåster på foten, haha!

 

OBS!!!

Ridsport på tv idag; kl 17.00 på Svt 1
Från Zurich, Schweiz. Sammandrag från världscuphoppningen!

 


Kommentarer
Postat av: Josefina

Jag har börjat rida honom på gags. Det funkar faktiskt riktigt bra! :) Vad har du för bett till Kenny?

2010-01-31 @ 17:13:16
URL: http://josefinap.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Du är en DUUUM guru! :P Jag tvingar dig att säga att du gillar 2:an bättre, så det så! x) Haha nej men, om han känns riktigt fin att rida och hoppa nu innan tävlingen så startar vi regional. Jag känner att hans träningsschema och mina "förbättringspunkter" kommer bli riiiktigt bra... ;P

2010-01-31 @ 21:25:36
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0