Onsdag

Idag har det varit en både jättekul och jättetråkig dag.

Men för att inte smitta ner er med dysterhet så tar jag bara och visar det roliga ;)

Idag var det vinterns hittills absolut bästa rida-ut väder, även om det var svinkallt!
Jag och Kenny bestämde oss ändå för att trotsa kylan och rida ut en sväng i skogen..!



Det var precis vad jag behövde eeftr en något dyster morgon!
För att ta sig in i skogen red vi tvärs över ett gigantiskt fält där snön blåst upp så mycket att det var ungefär 40-50cm djupt! Kenny fick ta så stora kliv i traven att jag såg hennes framhovar när vi travade ;)
Bästa förutsättningarna att lära hästen passage? Haha..!
Hon tyckte i alla fall att det var jobbit efter ett tag och började galoppera istället.
Det var så häftigt, för fältet är så stort, och allting var så vitt att det kändes som om vi stod still och när vi galopperade - det kändes som om vi inte rörde oss alls - ungefär som om man blivit snöblind. Det var lite läskigt faktiskt, men fränt!
Väl uppe i skogen var Kenny helt vild och skuttade omkring och pep!
Hon var på superbra humör och det smittade av sig på mig..!

Kenny är helt enkelt min personliga healer, haha!

Tänkte också visa min, för tillfället, käraste ägodel;
Det som gör att jag kan rida ut i denna kyla utan tt förfrysa;
Mina älskade, ballaste Dyon-chaps;

Jag fick dessa för nått år sedan, och i början var jag lite kritisk mot färgen. Hade hellre velat ha bruna ;)
Men nu känns det lite fränt, för alla andra har bara bruna - då är det lite kul att komma med en anna färg!
Lite för stora är de också, men i och me ddet slipper jag den där dragande känslan över knäna som man kan få av sådana hela-vägen-chaps ;)
De är i alla fall sköna, varma och väldigt effektiva. Lite för varma att rida i under sommarhalvåret, men nu är de guld värda!

Kommentarer
Postat av: joelles hästblogg

svar; hade du ? det är det jag tycker är snyggast på hela pannbandet! haha



När blir din första tävling i år?:)

2010-01-07 @ 20:50:42
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0