Skrittrunda

Efter gårdagens sensation fick det bli en mysig skrttrunda idag!
Kenny var underligt nog superpigg, kanske hon hade adrenalin kvar sedan igår, haha!
Hon verkade i alla fall kunnat tänka sig ett lite hårdare pass idag, men det blev 40 min skritt på asfalt för hennes bens återhämtnings skull.
På tal om hennes ben så var de fantastiskt rena och fina idag, det gjorde mig så himla glad!

Ibland kan hon nämligen få en varsin galla på bakbenen och ibland även lite ökad fyllnad i frambenen när vi hoppat högt eller mycket, ridit på djupt underlag osv - men idag var benen alltså superfräsha!

Det jag gjorde annorlunda med benen denna gång var att jag inte lindade dem på natten som jag annars alltid gjort. Jag masserade dock alla benen från ovanför karpus/hasen till kronranden med blue lotion (först kylande, sen värmande) - men alltså inga lindor.
Konstigt egentligen att benen ska må bättre av det, men jag ska väl inte klaga, haha!

Får se om vi kan fortsätta med detta eller om hon kommer behöva linda henne sedan när tävlingarna och hopp-passen blir tätare.

Det är lite skumt det där egentligen, Kenny brukar nämligen bli lite tjock i benen när hon lindas med Back on track. Sedan räcker det att hon tar några steg, så är hon jättetorr och fin kring senorna. Men precis när man tar av lindorna i boxen så är benen lit tjocka.
Någon annan som upplever detta också? Vad har ni för teorier om att det blir så?
För jag vet andra hästar som är jättetorra direkt man tar av dem?



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fin blogg! :D

2010-01-02 @ 19:46:17
URL: http://calleojag.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

SV: klubben fick endast med ett lag i Div 3. Fast jag tror jag måste tacka nej.

2010-01-03 @ 11:17:52
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0