The best definition of good vs. evil


Idag var hon dock både "ond och god" under ridpasset ;)
Det började riktigt bra, hon var hur fin som helst - lite stark, men fin!
Det fortsatte under hela uppvärmningen i skritt och trav, och det kändes verkligen så himla bra!
Eftersom hon kändes så fin, och eftersom jag fortfarande inte vill rida henne svettig för ofta, så tänkte jag faktiskt bara skritta och trava idag. Men det kändes verkligen hur mycket hon väntade på att få börja galoppera så det fick bli lite galopp också.
Jag provade något nytt i galoppen också: att bara rida innanför spåret.
Det var inga problem alls i vänstergaloppen, hon blev inte ens det minsta ostadig på hela långsidan, men med högergaloppen var de värre...
Eftersom hon tycker att det är så sjukt jobbigt att arbeta med högersidan så hjälper hon mig inte det mista heller, det är verkligen döden när jag inser att det är dags för ett höger-sidan-trimm, och det var det jag insåg idag...

Så det blev ett långt ordentligt pass idag i alla fall, men tillslut var hon verkligen lögjord så in i bomben, haha :)
Provade att byta galopp också, och det går riktigt bra från höger till vänster, men tillbaka till höger får man jobba ganska ordentligt innan bytet kommer. Hon blir lte spänd av det också, så jag ska nog bara göra det mot slutet av ridpassen...

Ett ganska bra ridpass idag alltså, även om det var jobbit och jag säkert kommer ha träningsvärk i morgon, haha!
Kenny är pigg och glad i alla fall ,oc hdet är egentligen allt som räknas!



Kommentarer
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; Äsch, jag har så många så jag skippar den ;D (skämtåsido)

Ahaa då förstår jag! Låter ju toppen.

Min första blir i laholm tror jag:)

2010-01-07 @ 23:15:43
URL: http://joellemyslek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0