Freedom!

Nu har jag ingen mer skola på en hel vecka!!!
Fan va fint!

Har precis kommit hem från skolan och är helt sprallig i hela kroppen då jag äntligen fick lätta mitt hjärta och prata ut med den programansvarige om att jag vill ändra lite på min studiesituation. Inget drastiskt, det är bara min studiegrupp som inte riktigt fungerar...
På vägen hem åkte jag in på Willys och köpte Gurkmeja till Kenny - det verkar vara något av en ny trend, och jag tänkte prova det då Kenny ibland blir lite gallig i bakbenen nu när hon inte rör sig så mycket i hagen.
Undrar just vad hon kommer tycka om smaken, haha!

Idag tror jag att det blir lite lätt markarbete på hackamoret, antagligen inne då det är rätt kallt ute idag. Sedan ska jag göra i ordning allt inför tandläkarbesöket i morgon!
Det som ska göras är:
- Plocka fram Kennys papper, kan vara bra att ha med sig.
- Ta fram bilderna på Kennys tänder (ja, jag har verkligen bilder på min hästs tänder i en mapp, haha) så att denna nya tandläkaren får se vad det är som åtgärdats innan
- Göra i ordning transporten
- Ta fram transportskydd mm
- Tvätta och putsa alla mina bett och träns
- Se till att jag får med mig alla träns och bett + de två lånade betten

Ja, det var nog det!

Uppdate!
Kan berätta lite snabbt att Kenny gick fenomenalt bra idag!
Red markarbete, lösgörande, i ca 40 min i ridhuset.
Under hela passet var hon lugn, lyhörd och hade luftiga fina gångarter redan från början. Ja, hon var en riktig fröjd att rida idag!
Detta får mig onekligen att börja fundera på att rida mer med hacket...
Ska snacka med tandläkaren i morgon...


Hon ser ganska lagom ut i hullet nu, eller vad tycker ni?
Man får ju ha i åtanke att hon är en ganska stor modell, hehe.
Men hon känns lagom runt magen och inte så kantig över rumpen längre!

Kommentarer
Postat av: caroline

tycker hon ser ut att vara i bra hull:)

Orianda hade 4:or runt om innan men jag ville ha en strl större fram för dom växte utanför kanten efter 3 veckor och det blev lite omständigt att sko om var 3:e vecka

2010-03-12 @ 23:11:24
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Din häst är verkligen hur fin som helst! Älskar skimlar :) Vad är det för stam + hur hög är hon?



Jag tycker också att hon ser jättebra ut i hullet! Själv måste man banta pollen lite, haha.. 25% connemara gör väl sitt..

2010-03-15 @ 11:14:04
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: Måste nog också säga att det var en av de finaste pollarna jag sett! Älskar ju irländare, min gamla ponny var det! Pigg hoppkanon han med ;)



Den jag har nu är ju e. Acacio, och mamman är irländare connemara/fullblod/irish draught, så han är också en riktig liten nalle när han inte är rakad haha xd

2010-03-16 @ 17:28:12
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: Hihi ^^ ponnyn eller hästen? Ponnyn var 138 och Raggisen är 165 ;)

2010-03-16 @ 19:44:34
URL: http://lovicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0