Hag-bus och superträning

Idag fick Kenny och Minelli (Nelli) gå ihop för första gången!
Kenny var helt överlycklig och studsade runt Nelli, som mest verkade vara intresserad av maten. Tillslut fick dock Kenny fart på henne, hehe!
De var så söta ihop!
Inga skrik eller pip, ingen catfight, de bara myste och nosade och busade :)

Jag har kommit på att jag ska försöka rida Kenny något längre pass, så att det blir lite konditionsträning varje dag. Idag blev det därför dressyr i paddocken i 50 min exkl skritt! Ändå blev hon inte jättesvettig, så hon har nog ganska bra kondis ändå :) Det blev mycket lösgörande som vanligt, och hon var jättefin ända från början. Vi bytte galopp lite över en bom, och det gick bra även om hon fortfarande blir lite stressad ibland. I slutet kunde vi göra ett byte åt varje håll utan bom eller nått - duktig tjej!
Sedan skrittade vi ut i ca 20 min med Andrea och Nelli :)

Tog typ 50 bilder ihagen, hehe. Här är några smakprov
Lägg märke till att Kenny hela tiden försöker få Nellis uppmärksamhet och gör konstiga grejer på typ alla kort, haha!






Är de inte fina de små busarna?

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Måste erkänna att jag är riktigt svag för båda deras stilar. :O Min Marcus har jag alltid gillat mest, Jos har kommit de senare åren.

2010-03-29 @ 22:51:14
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Vad kul för Kenny att få en hagkompis! Himla härliga bilder med :D

2010-03-30 @ 20:43:00
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: sarah

åååh älskar bilden högst upp. Riktigt häst-bild!

2010-04-01 @ 20:35:24
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: fridan

haha härliga bilder :) min är också sån när de kommer ny pålle o ska göra sig till för att få uppmärksamheten.. :P o han lyckas ofta väldigt bra :P



jasså var köpte du sån ir-lampa? pris? :)

2010-04-01 @ 21:35:38
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0