Infraröd lampa

Jag har köpt en begagnad infraröd-massage-lampa-grej över nätet som äntligen kom idag!
Den är egentligen till människor, men jag ska (såklart) ha den till Kenny!

Vår Equiterapeut har använt infraröd strålning när hon behandlat Kenny innan och Kenny verkar tycka att det är superduperskönt! :)
Den ska tränga in på djupet och reducera inflammationer.
Den verkar smärtlindrande vid allt ifrån ryggvärk till tennisarmbåge och andra ledbesvär samt bota muskelvärk, muskelskador och muskelspänningar!

Vilken mirakelmakapär!

Jag brukar alltid prova allting på mig själv först, innan jag provar det på Kenny (det gäller faktiskt även liniment och liknande, haha) så i kväll ska jag prova den på mina spända axlar och se vad som händer!

Riktigt spännande!

Den kommer väl fungera mer eller mindre bra, och i vilket fall så är planen att använda den på Kenny ganska ofta; mer intensivt vid massage/vilodagar och lite lätt före och/eller efter ridning på de ställen hon är spänd eller tidigare haft besvär!

Det känns himla koolt att ha en egen sådan här grej!!!

Edit:
Har provat den nu på mina annars stenhårda axlar, som nu är mjukeli mjuka!
Det gör fortfarad,nde lite ont om jag lägger tryck på dem, men det har det ju gjort sedan jag var i tioårs åldern, så det lär jag få leva med.
I morgon ska den provas på Kenny!



Ridpasset idag gick både bra och dåligt;
Det började bra, och hon var riktigt fin men lite stark i galoppen. Sedan kunde hon tyvärr inte riktigt slappna av när jag skulle trava av henne efter lite galopparbete. Hon blev stum i munnen och spänd i nacken...
Jag har vairt i kontakt med en ridsportsaffär om att lånat ett Sprenger Dynamic RS, ska försöka hinna med det snarast för såhär kan vi inte hålla på! :P

Kommentarer
Postat av: Emelie Nordström tränings- tävlings blogg mm

ett litet förslag på vad jag gjorde när min häst gjorde så i en period var att jag satt ner i sadelen i lagom trav tempo och ped serpentiner ett tag. Inte kräva så mycket utan bara mjuk hand och känna att hästen flyttar sig lite för skänkelen:)

2010-03-01 @ 22:13:03
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Jennifer

söt bild! :)

2010-03-02 @ 10:15:02
URL: http://calleojag.blogg.se/
Postat av: Lamia - TÄVLING PÅ BLOGGEN

Sv: Haha ja, och när man flyger av vill man helst ha en shettis :D

2010-03-02 @ 13:15:16
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström tränings- tävlings blogg mm

sv; jag förstår dig precis jag får också panik, men nu tänker jag bara nu gör vi något som är lätt istället ett tag så försöker vi snart igen och de brukar funka bara man håller sig lugn:)

Du får skriva sen om mitt tips hjälpte dig något är ju värt ett försök iaf:)

åå vad glad jag blir, Tack så jätte mycket!! :D

2010-03-02 @ 18:58:40
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Emeliehoppman

sv: Haha ja ,brukar få höra det rätt ofta på tävlingar! ;)

2010-03-02 @ 20:15:44
URL: http://meliehoppman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0