Lite bättre med Myler!

Ja, Kenny var faktiskt riktigt lugn igår, men jag valde att inte kräva så mycket av henne...

Vi red mycket trav runt omkring på volter och serpentiner och hon var mjuk och följsam även om jag märkte samma fenomen som med Sprengerbettet innan hon flippade ur: Hon är starkare i högersidan än hon är på de vanliga betten, och det tycker jag är himla konstigt...

Men men, jag väntar på svar från Tandläkaren, förhoppningsvis får vi komma dit ganska snart!
Allra helst innan Danne kommer hit...


Sprenger bettet + Myler bettet


Kenny har börjat fälla helt otroligt mycket också!
Varje gång jag stått i stallgången och ryktat har det blivit en tunn vit matta över hela golvet X)
Ganska bra gjort för första året med vinterpäls!

Hon fick en jästkur när fällningen började för två veckor sedan, men eftersom den bara fortsätter påbörjade jag en en till igår. Hur konstigt är det inte förresten att min häst ÄLSKAR JÄST!?
Hon får en hel jästtärning upplöst i 1-2 liter 'betforvatten' och hon blir helt till sig när jag kommer med det!
Hon gnäggar högt när jag kommer med den magiska gröna hinken och slurpar i sig allt på några sekunder!
Haha, hon är inte riktigt klok min lilla häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0