Lite dålig uppdatering pga barnvakt!

Jag passar min 3-åriga kusin från i går kväll till och med ikväll.
Det innebär full rulle och jag kommer inte ha så mycket tid till att uppdatera bloggen förrän ikväll eller i värsta fall i morgon efter tävlingen...

Jag ska bara försöka hinna berätta fort om gårdagen eftersom min häst var helt fantastisk! :D
Vi värmde upp med fem travbommar som vi gjorde halt före och efter - detta har visat sig vara en ultimat Kenny-övning. Hon blir så väldigt lyhörd och fin med hjälp av den!
Efter det hade vi en linje med tre galoppsprång på ena långsidan och ett ensamt räcka på andra långsidan förr att träna både på linjer och anridning på ensamma hinder.
HON.VAR.SÅ.GALET.SUPER.SUPER.FIN!!!
Först hoppade vi bara va 70cm och övade bara på som sagt, anridningen. Men efter att inte ha kommit fel en endaste gång kände jag att hon kanske hade behövt lite högre språng i kroppen inför tävlingen, så att tävlingshöjden känns superenkel för både mig och Kenny.
Först höjde jag därför upp hindrena till 1.10, hoppade alla tre hindrena en gång och sedan linjen en gång till åt andra hållet. Då kom vi jättefel på räcket i linjen, men hon klarade det ändå! Vi hoppade verkligen helt stillastående, men hon böjde sig som en katt och öppnade upp helt sjukt mycket bak :D Duktiga, duktiga häst!
Sedan höjde jag upp räckena till 1.20 och oxern till 1.25.
Första gången vi red på linjen tog vi räcke-oxer och en tjej som red samtidigt som jag höll på att skratta ihjäl när vi kom till oxern för Kenny laddade till tusen och hoppade verkligen hinderstöden och skjöt mig ur sadeln som en katapullt!
Som tur var fick jag tag i manen och lyckades hålla mig kvar utan att ta henne i munnen. Men ändå haha!
Sedan hoppade hon nästan lika högt över igen nästa gång vi red på, efter det bytte jag varv så vi hade räcket efter för att få henne att hoppa lite mer ekonomiskt och tänka efter lite.
Då blev det faktiskt lite bättre X)

Min fina fina fina Kenny!
Gud vad hon är fantastisk!

Kommentarer
Postat av: Lisa Härdén

Fin header! Riktigt söt häst :)

2010-03-20 @ 22:00:12
URL: http://lisaharden.blogg.se/
Postat av: Lisa Härdén

SV: Hahaha tack. Men den är inte så fin på nära håll!! Och i mitten har hon en virvel som gör att allting står åt alla håll om man rycker manen .. Och vid virveln har hon extra mkt man, skit iriterradnde! hahahah

2010-03-20 @ 22:36:43
URL: http://lisaharden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0