Nej, jag är nog inte riktigt klok!

Haha, vilket actionäventyr jag och Kenny varit på idag!


Solen sken och det var inte speciellt kallt ute, så både jag och Kenny ville rida ut!
Jag har väntat hela vintern på att kunna rida våran runda på berget, och idag kändes det som om vi verkligen kunde göra det.
Det börjar med 15 min på asfalt, sedan ca 20 min i skogen beroende på hur mycket man travar och galopperar och stigarna går uppåt, neråt, hit och dit, sedan 15 min asfalt igen.
Det är verkligen den ultimata Kenny-rundan!

En liten men väldigt viktig detalj under dagens runda var det faktum att vi red barbacka X)

Som ni kanske märkt så tycker jag mycket om att rida barbacka, och gör det ganska ofta. Framförallt så är det så grymt mysigt, det känns verkligen som om jag och Kenny blir ett då - hon känner allt jag gör och jag känner allt hon gör, jag kommer åt henne bättre samt att det stärker min balans  och sits på ett väldigt bra sätt.

Åter till idag, sammanfattningsvis:
- Kenny var ap-pigg!
- Kenny skritthoppade en ca 1m hög snövall
- Kenny galopperade jättefort (på ett roligt sätt, inte läskigt)
- Jag återfick lite kontroll och kunde i alla fall se vart vi galopperade
- Det dök upp en gigantisk tallstam över stigen, den kändes verkligen gigantisk men var kanske 1.10
- Den kan vi nog hoppa över, tänkte jag
- Nej det kan vi inte, tänkte Kenny
- Så Kenny tvärstannade när det ver ungefär 2-3 galoppsprång kvar och jag flög som en vante i snön X)
- Jag landade framför Keny och hann tänka 'Gud nåde dig om du trampar på mig!'
-  Kenny stod alldeless stilla hela tiden och bara tittade på mig
- Jag kravlade mig upp på henne igen
- Vi hoppade trädet utan problem
- Kenny blev om möjligt ännu busigare och vi galopperade lite till innan vi kom till asfaltsvägen igen!


Jag har inte ramlat av på hur länge som helst!
Sammanlagt var nog detta 5 gången jag faller av Kenny över huvud taget (all barbacka ridning och balansövningar ni vet, haha) och i all fall 4 av dem har varit utomhus X)
Skönt att veta att hon inte sticker i alla fall, utan bara står kvar och ser lite skamsen ut.... ;)
Tur också att snö var muj att landa i, haha!

Det kanske låter lite vårdslöst av mig, speciellt eftersom jag inte kan låta bli att skratta åt det hela, men ni får tänka på att jag inte faller av så ofta och blir lika fascinerad varje gång!

Men fatta ändå vilken snäll häst jag har!?
Som man kan rida ut på barbacka och galoppera i skogen och på fälten med utan problem, lilla Kenny!

Kommentarer
Postat av: ebba

sv: jaaa det verkar smart :) ungefär hur mkt kostar detatt få hem en tandläkare till hästen? eller ja, åka till tandläkaren x) skulle vilja kolla Brejks tänder då han krånglar med bettet i munnen ibland :s

2010-03-06 @ 10:24:52
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: ebba

sv: okej! :) Då ska jag nog ta hit en hästtandis till lille brejkis :)

2010-03-06 @ 19:44:42
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0