Succé!

Jag måste erkänna att jag innerst inne var lite skeptiskt till min nya mirakel-lampa...
Visst blev mina axlar varam, mjuka plus att det var himla skönt igår, men jag var ändå tveksam till hur stor skillnad den faktiskt skulle göra på Kenny.
Idag provade jag den på Kenny och blev verkligen överbevisad!

Hon tyckte att den var döäcklig först, och stod och spämde upp sig som hon alltid gör när man ska prova något nytt...
Först kände jag igenom henne lite snabbt, och hon var väldigt mjuk och fin i sina muskler. Enda förhållandevis spända stället jag kunde lokalisera var högst upp på nacken över atalskotan.
Eftersom hon var lite spoky började jag dock mitt på halsen och jobbade sakta upp mot nacken när jag tillslut kunde punktbehandla ca 5 min för att verkligen få effekt.
Det tog inte lång tid innan Kenny gav respons genom att sänka huvudet, göra en djuuup suck och börja tugga.
Visserligen brukar hon ge väldigt tydliga responser på diverse laser/ljus/massagebehandlingar, men att hon gjorde det så snabbt med denna gjorde mig verkligen glad - då fungerar den!
Hon reagerade även såhär tydligt på två till ställen; framför bogbladet på höger sida samt "bröstfiléen" på vänster sida :)
Ryggen var hon väldigt mjuk och fin i redan, men behandlade den lite i värmande och masserande syfte.

Eftersom bogen varit hennes senaste problemområde fokuserade jag på frampartiet och rygg idag, bakdelen tar jag nog lite i morgon innan ridning!

Wiii va kul att det fungerar!!!

Nu kan jag använda den här ljusterapin på henne flera gånger i veckan!
Vilken lyx!

Det blev faktiskt ingen ridning idag - första vilodagen utan någon som helst motion.
Efter behandlingen gäspade hon hur många gånger som helst, verkligen hur många gånger som helst!
Så jag borstade bara lite på henne med vår allra mjukaste borste; långa drag med lagom tryck, sedan gick vi på en promenad runt anläggningen innan vi myste i boxen en stund - sedan åkte jag hem!


I morgon tror jag att jag ska åka till HorseFarm och se om de har något Sprengerbett att låna mig :D

Kommentarer
Postat av: Josefina

Kul att det fungerade så bra!!

2010-03-03 @ 06:31:29
URL: http://josefinap.blogg.se/
Postat av: Bella

Hej.

Hittade din blogg genom en annan. Blev lite nyfiken på vad detta är för lampa?! :) Lasrar min häst någon gång varje/varannan månad. Om detta är snaröikt vore det ju skönt att kunna göra det själv oxå utan ET hjälp!

2010-03-07 @ 18:11:37
URL: http://asterix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0