Tävling i Båstad!

Först och främt; WOW vilken trevlig anläggning!
Jag tänker åka på varenda tävling som Båstads RK annordnar; superfin anläggning verkligen, bra flyt och organisation, nära till allting och söta funktionärer!
Det var verkligen jättekul att tävla där!


Till själva tävlandet då:

Dagens prestation var över förväntan, och resultatet helt klart godkänt :D
Kenny var nästan lite för lugn och samlad, men vi hade lite problem med bettet. Vi red på jaktbettet och det blev lite för starkt i vissa lägen och hon verkade inte riktigt lita på det, så vi får se om jag byter ut kedjan till en läderrem istället...
Hon lyssnade ändå bra och verkade tycka att det var roligt och väldigt enkelt!
Jag ser dock nu på filmen efteråt att det kanske är lite undertempo ibland och kommunikationen är inte på topp - men vi har ju ingen tävlingsrutin och är ju här för att lära oss, så det känns ändå bra!
I 1,00 var vi felfria och kom på en 9:e placering av 38 startande :)
Jag och Carro blev dock förvirrade och trodde att jag kom första utanför placering så jag hämtade aldrig ut min rosett, har dock mailat klubben så får vi se hur vi löser det ;)

Sedan var det ungefär 45 min tills jag startade 1,10, och då visade sig vår orutin.
Jag har aldrig startat Kenny två klasser på samma dag innan, just eftersom det inte är kul att vänta på att starta nästan samma bana en gång till när man måste vänta 2-3 timmar. Men idag gjorde vi ju det eftersom det var så få anmälda!
Det jag gjorde fel var att jag försökte hålla igång henne hela tiden för att hon inte skulle bli kall, men allt travjobb resulterade i att hon blev trött till 1,10...
Hon var tapper och hoppade hinder 1, 2, och 3 bra, sedan kom vi lite stort på 4:an vilket ledde till obalans och dålig anridning till 5:a och b, sedan var det så kort sträcka till 6:an att jag inte hann balansera upp oss även om hon fixade det ändå. Men på grund av att rytmen stördes så mycket landade vi i korsgalopp och Kenny bytte lite hit och dit innan vi tillslut vände på 7:an i korsgalopp om fick med den bommen.
1,10 gick alltså inte lika bra, men jag vet inte om jag hade ridit omhoppningen ändå eftersom det var en hel svåra svängar och jag vill inte göra det svårt för henne.

Sammanfattningsvis är jag jättenöjd!

Carro satte ihop en helt hysteriskt rolig film som jag ska lägga upp sen, youtube är bara otroligt segt, så det tar minst två timmar :O

Den är jätteroligt i alla fall, så den som väntar på något gott... ;)

Update;
JAG HATAR TELIA!!!
Filmen hade laddats upp på två timmar och det var endast 3 MINUTER kvar, DÅ hoppade internet ur och hela uppladningen raderades! AAAAAAAAAAH!
Jag blir så pisst!
Nu får jag börja om igen :(

Kommentarer
Postat av: Lisa Härdén

Grattis!

2010-03-21 @ 21:53:28
URL: http://lisaharden.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Grattis super i 1m ju!! :D

2010-03-21 @ 23:01:32
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Vadå ett gott skratt? Du är bara löjlig, ser säkert superfint ut :)

2010-03-22 @ 08:24:54
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att det gick så bra i 1m :))

2010-03-22 @ 13:05:17
URL: http://petraebbesson.blogg.se/
Postat av: sarah

Tänkte på det också att bettet såg lite skarpt ut i vissa lägen men tänkte itne bry mig och skriva något för jag är inte bättre än dig men när du själv sa det nu så ville jag bara hålla med ;) Skulle rekommendera ett babypelham, haha älskar det och tjatar om det heela tiden :P

2010-03-25 @ 20:01:02
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0