three things

1.
Igår, söndag, blev de uteritt för mig och Kenny.
Planen var att rida lite lösgörande intervallträning i skritt och trav, men Kenny var så himla pigg att det blev lite galopp på slutet också ;)
Nu när asfaltsvägarna är fria från snö började vi passet med 12 min skritt på asfalt i raskt takt, därefter 5 min långsam taktmässig trav i djup form på asfalt, sedan 5 min skritt på mjukt grus, 5 min trav på lite hårdare grusväg, 3 min skritt på samma grusväg, 4 min frisk galopp (2 i höger 2 i vänster) i lite högre form eftersom hon blev lita stark och sedan 15 min skritt på både asfalt och ggrusväg.
Hon var riktigt lyhörd och lyssnade fint på mig, även om hon tyckte att vi galopperade lite för lite :)
Hon hade en så gimla härlig galopp också! Jag satt ner hela tiden, vilket jag inte brukar när vi rider ut, och jesus vilken power hon fick! Den dagen vi kan få det trycket inne på banan kommer vi kunna hoppa hus!


Kenny i sin nya fina lädergrimma.
En till bild där hon är sjukt lik Milton, haha!

2.
TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER!
Jag sparar alla de kommentarer som jag och Kenny får som verkligen värmer mig i ett dokument här på datorn, och så kollar jag på det när jag är lite låg, och då blir jag alldeles tårögd!
Idag vill jag speciellt tacka sockersöta Sarah som fick mitt hjärta att lätta igår:

Det är som sagt inte så många som tror på mig och Kenny, och därför blir jag extra rörd när någon faktiskt gör det! Tack igen Sarah!


3.
Visste ni att vår allas Meredith Michaels beerbaum fick en liten dotter i lördags?
Minns dock inte vad hon skulle heta... Något sött var det i aalla fall!

Kommentarer
Postat av: Linnea

SV: Okej, jag tycker det är jätte bra iaf! Läste en tråd om det på bukefalos där nästan alla var jätte nöjda med det trots att typ alla hade olika problem med sina hästars munnar.



Min här är känslig i munnen och hade svårt att ta riktigt stöd och blev tung i handen om jag använde för lite ben. Ridit med det i två dagar nu och det är super stor skillnad :)



2010-03-01 @ 12:59:39
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: Sarah

sv: Sa bara precis vad jag tyckte och kände när jag såg filmen.



Sedan måste man även tänka på att även om hästen är redo att hoppa höjden på nästa snäpp så måste den kanske stärkas mer på marken för att kunna göra det felfritt och enkelt. Min häst är ju egentligen klar för att gå upp en snäpp, men för att han ska kunna göra det felfritt så måste han fortfarande bättras på marken. Så tänker man oftast inte utan man känner bara att man är "redo" för höjden, inte redo för att kanske hoppa det lätt felfritt. :) Det har blivit lite av en "aha-upplevelse" för mig.

2010-03-02 @ 14:41:16
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0