Världscuphoppning!

Jag hoppas att alla hade koll och tittar på världscuphoppningen på 24:an?

ALLA ÄLSKAR ROFFE!
Fan vilka bra ritter gubben gjorde alltså!
Och vilken häst <3
Jag vill ha Casall i mitt stall, haha!



Jag måste också säga att jag blir lika glad varje gång jag ser Kürten rida, hon är ju bara för frän alltså! Det är kanske sådant Kenny är van vid från Irland? Jag kanske ska rida med gasen i hela tiden?
Ja, det fungerar ju onekligen för Jessica och Libertina - jäklar vilken häst!

Lite kul också när man ser den enorma skillnaden mellan Irlands Kürtens turboritt som följs av att Tysklands Marcus Ehning som kommer in och stil-rider, hehe :)
En sak jag också vill tillägga är; Jos Lansink satsar inte på världscupfinal? Sparar han så pass mycket på Cumano? Den fuxen har red idag var nog förresten den fulaste häst jag någonsin sett! Såg ut som en grayhound fast häst! :O

 

Min irländare var urbusig idag!
Vi red ut barbacka på kombinationsbettet och hon har tjutit som en tuta (och låter typ "iiiiiih!" varje gång hon får gasa i galoppen när vi rider barbacka, knäpphästen)!

Hon var förvånandsvärt pigg efter hoppningen igår, men det ser jag bara som positivt :)

I morgon skulle jag tro att det blir markarbete och lite galoppombytesträning!

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Roffe var skit bra! :)



Sv: Haha, precis.

2010-03-28 @ 21:26:21
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Svar; hehe nej jag fegar och kör på en träningstävling först :$



Det var faktiskt första gången jag hoppades att någon skulle slå Kürten !:O

2010-03-28 @ 21:58:32
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Johanna - elev på flyinge

Roffe är bäst! Och jessica är alltid så glad verkar det som(även om man har hört en del rykten om henne som person :p). Marcus har så snygg ridstil, alldeles stilla även när han rider omhoppning!

2010-03-29 @ 14:04:13
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Båda mina som jag har användt det på har det funkat utmärkt på! Båda verkar älska det så vitt jag har märkt. Min ponny är superstark och känslig, och hon går jättbra på det bettet! Min ridhäst är inte så jättestark men hon kan bli lite hård i munnen och går gärna i för låg form, och hon går också bättre på baby-pelhamet! Så om din häst funkar bra på bettet så hade jag nog struntat i tandläkaren.. Fattar inte riktigt varför han/hon tyckte det va så farligt? :P

2010-03-29 @ 14:46:24
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare- Vinn ett armband sponsrat av Cocoo.se samt ett regntäcke från Haglunds

Sv: Jo det skulle jag väl kunna göra men det känns inte speciellt kul att ha betalat 3000 kr för ett par stövlar som går sönder efter tio minuter. Det är inte värt det, och jag tycker inte att man ska behöva sätta sporrarna över från första början :)

2010-03-29 @ 15:25:14
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

jag bara älskar marcus ehnings ridstil, han är min förebild, försöker efterlikna honom hela tiden men det är svårt...



och det där med fellow som hopphäst, jag har försökt och försökt i över ett år nu. Red honom i skogen idag, alltså fy helvete vilka gångarter han har ibland, hans galopp var så luftig, bakbenen bara pendlade på så sjukt bra och jag kunde nästan inte sitta i sadeln haha.

2010-03-29 @ 22:14:04
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0