Lättnades lättnad!

Antagligen så var det så att Kenny vart lite ömtålig i sulan efter att hon
skoddes fredag morgon, och det faktum att jag var ute med Andrea och
galopperade på grusvägar var nog inte det bästa då...



Idag är Kenny nämligen helt haltfri, och heeeelt galen!
När jag skulle hämta henne i hagen kom hon i full kareta och tjöt som en
liten gris, haha!
Sedan när man skulle leda in henne var hon jättedramatisk, slängde
med huvudet och taktade i sidled (och hon taktar aldrig).

Jag longerade henne lite i grimman i paddocken och hon studsade omkring
ett tag innan jag fick henne att trava, men då såg hon jämn och fin ut!

Vi gick ändå bara ut på promenad och betade massa gräs idag också.
I morgon blir det ridning! Wooopie!



♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Fick förresten ett mail med provbilder från förra tävlingen idag...
Och åter igen; Inte för att skryta, men min häst är rätt häftig!


1,10 Harplinge RK 16/5 -10

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Underbar hoppbild, skönt att Kenny är kry igen <3

2010-05-24 @ 23:07:50
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Matilda

ÅH vad skönt! :D

Tack, det känns lite bättre nu.

2010-05-25 @ 12:02:17
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Lina

Skönt att hon är bra igen! :D

2010-05-25 @ 12:41:22
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Joelles hästblogg

Vet du om dom fotade hela dagen?:D

2010-05-25 @ 13:59:07
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Skönt att Kennysen är bra igen! (Y):D

2010-05-25 @ 18:07:38
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Gud va skönt :) Väldigt fin bild när ni flyger med!



jo jag var ju iväg i aussie för ett år sen. kom hem 4 april å red en v å märkte att allt inte var som det skulle. kotledsinfl bägge fram å hö bak. fick behandling efter behandling. han hade så ont så det knappt gick att böja honom för han stod mest på två... pålagringar på bägge framkotorna på röntgen och ultraljud. efter 2 behandlingar som ej gett reslutat gick han på bete i 6 v å bara var häst. återbesök å han var mer halt än innan. sprutade han igen å satte igång han. var bättre nästa gång vi kom dit så han behandlades en gång till. sen var vi där sista gången i oktober/nov. fortfarande markerade han på volt, men visade ingen smärta vid böjning längre. hon skickade hem oss och jag försökte rida på hyfsat normalt. Samtidigt var det en ohållbar situation för jag kunde inte ha kvar honom. varken ekonomiskt eller tidsmässigt. dessutom hade detta tagit rätt mkt psykiskt på mig. Ville ju sälja honom. men det skulle jag inte kunna till vem som för han skulle få tillbaka problemen med fel ryttare och han skulle desutom knappt gå att sälja med 9 vet besök inom ett år varav 7 av dem med behandling. så innan jul åkte vi tillbaka för att veterinärbesiktiga honom. eller ja, se om han skulle gå igenom en. det gjorde han inte. fortfarande halt på volt och lite på böjprov. Vi visste inte om han hade ont vid ridning eftersom putte alltid gett allt även om han haft ont. Det fanns då bara en sak kvar att göra, så den 19 januari tog vi bort honom hemma på lyngåkra.

Jag är ju förnekandet och förträngandet själv så jag har fortfarande inte fattat. Har inte varit i stallet sen dess även om jag borde.

Det var iaf vad som hände.



Hoppas att du å kenny får massor med fina år tillsammans :) :) får komma å hälsa på er ngn dag!

2010-05-25 @ 20:01:43
URL: http://hannahou.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Urläcker är hon! :D



Skönt att det verkar släppt så fort :)

2010-05-26 @ 15:07:24
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0