Nej, det här går bara inte..!

Jag kommer aldrig kunna hålla mig tills v 10 innan årsdebuten på tävlingsbanorna - inte en chans!
Är taggad till tusen och kom precis på att det bara är v 1 än så länge, det är helt orimligt att jag och Kenny ska behöva vänta mer än två månader innan vi får tävla!!! ;)

Dock är jag ju fortfarande lite osäker på att köra henne själv på tävling; det kommer ju liksom bara vara jag och Carro (världens bästaste bästa Kenny-skötare), och då vill jag inte behöva åka så långt.
Inge kul om det skulle hända något...
Men i början av februari, v 5, så är det en lok/reg i Laholm 3,5 mil från stallet, och v 8, har samma klubb en träningstävling samt att Halmstad FRK har en träingstävling v 5.

Man vet ju inte hur vintrigt det fortfarande är i februari, och jag vägrer köra när det finns risk för halka...
Men det känns ändå som om tävlingspaneringen kommer ändras lite...

Jag tror vi gör som så att jag och Kenny börjar året med en lätt träningstävling i Halmstad (1,00 - 1,10)
Sedan åker jag och Carro till Laholm och "känner på tävlingsplatsen", haha - det känns som om det var så länge sedan att jag måste åka och se på andra för att komma ihåg hur man gör när man tävlar... Nej, men jag tror det kommer kännas skönare om jag åker dit en sväng utan trailer och Kenny först, så att jag inte riskerar att köra fel mes häst+trailer och allting. Sen är det alltid skönt att kolla när andra hoppar och känna "det där gör jag och Kenny i morgon, om det skulle behövas" ;)
Sedan, v 8, så åker vi med Kenny och hoppar träningstävlingen i Laholm (1,10) för att få en avslappnad, kravfri start på tävlingssäsongen och så att vi utan problem kan gå ut i 1,10 istället för 1,00 när det är dags för årets första lokala v 10!

Good plan!


Haha, minns känslan över just det här hindret så väldigt väl.
Hon fick till en riktig studsbolleffekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0