The perfect match!



Är vi inte matchade och fina så säg? Haha!
De skrattade åt oss i stallet eftersom jag förutom det ni ser på bilden hade en blå höpåse i handen och blå ridstrumpor. Väldigt najs..!

Stör mig dock på att mitt hår ser så gult ut..? Verkligen guld-gult!?
Måste kanske göra något åt det... humm...

I alla fall red jag ut idag, barbacka, tillsammans med Carro och Nykle, som inte red barbacka.
Det är nämligen så att Nykle fyller 6 nästa år och går fortfarande inte att rida ut på, och det tycker jag är hemskt! Så idag skulle vi satan i gatan rida ut!
Carro är Carolin Orädd som hjälper mig med Kenny ibland, hon hjälper även Linda med Nykle..!
Nykle har alltså skrittat ut i ca 10min innan, det är allt han gjort utanför ridbanan, så idag tänkte jag chocka honom ordentligt! :D
Vi red först förbi slottet (massa ballonger och grejer) sedan galopperade vi i alén från slottet, upp i skogen och tittade på det läskiga kalkbrottet. Hästarna tycker inte att det är så läskigt, men jag och Carro gör det, haha!
Så skrittade vi hem genom ett kvarter med några hus och det hela tod ca 50min.
Nykle var helt död efteråt. Paralyserad av skräck säkert... Men det behövde han!

Kenny var en riktigt stjärna i alla fall :)
Både hon och jag tycker att det är grymt kul att galoppera barbacka, och fort ska de gå! Haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt snygg matchning ;)

2009-12-05 @ 17:40:13
URL: http://eemmapersson.devote.se
Postat av: thesshanning - hästägare

Haha jaaaa, ellerhur?! =( riktigt värdelöst..



Åh vad fina ni är! :D hihi, och hon är verkligen fin i blått.. har rotat lite i din blogg, så är det den jackan som är en "seglarjacka" egentligen? :D hahaha, så jag skratta när jag läste de! riktigt smart där bruden måste jag säga! i just love your blog! ;)



Det ultimata är ju att räkna ut en korrekt foderstat så man slipper blanda & pytsa som du vet. Jag gjorde det för ca 3 månader sen också, då höet hade lågt protein innehåll satsa jag på lusern och skulle även införskaffa mineraler med hög Ca-Pkvot. Har ingen aning om vad som menas med dendär kvoten egentligen, kanske du kan berätta för mig?! ;) höhö.

Stallet övergick till hösilage för ett tag sen, aldrig fodrat med det tidigare och har inte fått analysen på det ännu. Dock så tror jag inte att min dam gillade de, för hon såg sjukt missnöjd ut och lämna alltid typ hälften kvar. Har övergått till "vanliga" höet nu och nu äter hon glatt igen. ;P konstigt detdär.. hahah.



dedär med sojamjölet.. vad är det bra för? :)

förlåt för novell-långt svar, men som sagt.. det är ju en hel djungel med allt vad foder innebär. ;P

Krampåre!

2009-12-05 @ 17:48:45
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: thesshanning - hästägare

Svar: Tack för det fina & långa svaret! :D haha, jag blev lite klokare iallafall! tack så hemkst mycket.

& seglarjackan funkar bra än så länge? ;) hahaha.



allting bra annars? :D

2009-12-06 @ 12:35:37
URL: http://thesshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0