Jag är inte alltid så smart som jag ser ut...

Haha, det är sant!

Jag har ett lysande exempel på det från igår:
Jag är, som ni vet, sjuk och lite svag i kroppen just nu och i sådana situationer inser man hur stor Kenny faktiskt är. Även om hon är snäll nästan jämt, så blir hon väldigt stor och stark när hon är "busig".
Inför gårdagens ridpass hade vi alltså följande förutsättningar:
- Söndag tömkördes Kenny i skitt och lite trav = inget riktigt pass
- Måndag gick jag med Kenny i ridhuset och hon blev lite "galen" = inget riktigt pass
- Jag var sjuk och svag
- Kenny var helt galet pigg
- Det regnade inte

Eftersom det inte regnade tänkte jag att det skulle vara mysigt att rida ut en sväng, och egtersom det var så länge sedan vi red barbacka så tänkte jag att vi kunde ju skippa sadeln. Alltså:
- Ingen sadel
- Galet pigg Kenny
- Svag matte
- Blåste ganska mycket = Kenny blir busigare av det

Vad tror ni hände?

Ja, jag kan ju säga att det slutade med en superlycklig Kenny (eftersom hon galopperat galet fort genom skogen ca 1 km) och en så anfådd matte att jag nästan inte fick luft.
Tror ni att jag hade ont i halsen sen eller?
Tror ni att jag idiotförklarade mig själv sen eller?
Tror ni att jag satt kvar eller?

Ja.
Ja.
Otroligt nog; Ja.


Idag ska vi rida dressyr i ridhuset tills någon av oss stupar!

Kan dock sätta en slant på att det blir jag, haha..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0