Om jag var en får-bonde...

... vad hade jag tvättat ina får med då för att få dem riktigt rena?

Ni förstår, att på tävlingen var det framridning utomhus - och det regnade...
Detta resulterade i att Kennys nya fin-fina senskydd blev helt geggiga!!!
Jag skrek rätt ut när jag såg dem!
Den fluffiga fina fårullen var helt geggamojjig! :O

Så jag tog med dem hem och tvättade dem i duschen, och har nu försökt komma på hur jag ska få fårullen ren och "gul" och fluffig igen.

Grönsåpa kanske?
Det är ju väldigt naturligt och milt... Det kan väl inte skada i alla fall?


Edit:
Grönsåpan funkade jättebra!
Sedan var det bara att föna dem med hårfönen, sedan blev de som nya! XD

Kommentarer
Postat av: Sara inborr

2009-10-27 @ 23:13:08
Postat av: Sara igen (från Irland)

Hej Maja!



Råkade klicka på skicka-knappen, suck!



Ett tips är också att man kan bada dem i sköljmedel så blir de jättemjuka och mysiga och luktar gott igen=)



Kul att läsa din blogg om hur det går för dig och Kenny=)



Kram Sara

2009-10-27 @ 23:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0