Full rulle, Kanelbulle!

Kenny är fortfarande pigg!
Om jag inte visste bättre skulle jag tro att någon smygdopade henne eller gav henne dubbelt så mycket mat som hon ska ha, haha!

Idag skulle jag ju då ha hoppat för Ellinor, men hon hade fullt upp med att förbereda alla hästar som hon ska åka på träning med i morgon, så vi sköt upp det lite grann...
Jag hoppade därför lite själv idag i stället, och byggde upp en hel
massa mini-övningar:


Lite svårt att se kanske, men jag red ungefär såhär:
- Cavaletti på volt, både upphöjda och markbommar
- Galoppcavaletti på rakt spår, upphöjda och markbommar
- Ett litet hinder -> 3,5m -> räcke -> 6,5m -> markbom
- Lågt räcke -> 13,5m -> Breeed låg oxer som höjdes lite efter hand


De tre första övningarna var mer uppvärmningsövningar, för att få henne mjuk och smidig, med på noterna liksom. Sedan var det framförallt den breda oxern vi jobbade med för att stärka hennes bakbensteknik som plötsligt blivit annorlunda och som lett till lite för många rivningar den senaste tiden. Hon hoppade väldigt bra på denna övningen! Det är ju inte helt ovanligt att hästarna fegar ur lättare om hindret är brett, men idag kändes det verkligen som om hon aldrig skulle stanna mer i hela sitt liv, haha!
De sista två sprången gjorde jag om oxern till ett stigsprång, fortfarande ganska bred, men bakbommen på 1.25. Hon hoppade stort och fint, men det känns att hon inte riktigt får med sig bakkärran som hon gjort innan...
Helt klart något att spekulera i lite....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0