Ganska lugn dag + bilder på Kentucky!

Dagen började med att jag åkte till min mosters stall för att rida
den fantastiske It's Kentucky Z (e. IOWA 960-Fleur-Quito de Baussy).


Bild lånad från http://iowa960.se/

För att klargöra en sak: Herre jesus vilken häst!

Han kräver verkligen sin ryttare, gör ingenting gratis och kan uppfattas
som ganska lat - men när man själv verkligen börjar rida på riktigt och
man visat att man är villig att arbeta ihop med honom, då sitter man
på en gud!
Jag satt nog och sken som en sol.
En väldigt anfådd och svettig sol, men ändå!
Han kan verkligen allt, och klarar man bara av att rida honom så gör
han de utan problem, med stjärnglans :)

Vi har kommit fram till att jag ska få rida honom någon/några
gånger i veckan en tid framöver, och eftersom vi kom så pass bra
överrens ska jag rida honom för (Dressyr-)Danne
nästa gång han
kommer ner från stockholm! Så himla kuuuul!!!

Bildbomb på Kentucky från idag:








Kenny fick till sitt stora missnöje gå med täcke på idag, haha!
Idag reagerade hon dock inte alls lika mycket när jag kände
igenom hennes ryggmuskler, och det var himla skönt.
Men jag tänker ändå hålla till tömkörningsplanen hela helgen.

Idag tömkörde vi både ute en sväng och lite trav i paddocken.
Kenny var väldigt avslappnad, även om hon var pigg :)
Hon gick i djup, rund och avslappnad form, frustade nöjt hela
tiden och verkade allmänt nöjd!

I morgon blir det lite galopp innan jag sitter upp igen på måndag!

Jag har förresten kommit på en smart grej!
Jag la Kennys Back och Track-benpad under tömkörningsgjorden
för att 'behandla' det område som hon ömmade lite på under passet.
det var väl ändå ganska smart? :)



Världens finaste skrutta!


Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Men Gud vad kul! Vilken chans, ni kommer nog funka finfint ihop :D

2010-04-25 @ 10:20:28
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Snygg blogg :D hoppas du har haft en bra helg och att veckan blir bra :D



Gillar du hästar? Kolla in, läs och kommentera min häst blogg, http://satilaryttaren.blogg.se

Kram :D

2010-04-25 @ 10:59:13
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kommer jag hit ofta?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0